پاسخ به خوانندگان خبرآنلاین: چرا بلیت هواپیما نایاب شده بود؟

این خبر امروز سهشنبه ۱۶آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

در شرایطی که بعد از هدفمندی یارانه ها بسیاری از شرکت های هواپیمایی از کاهش قیمت بلیت گلایه داشتند و خواستار افزایش قیمت بودند تا امروز دولت با این افزایش موافقت نکرده بود و همین امر مبنایی برای کاهش پروازها و عدم فروش بلیت به مسافران شده بود.
برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: من ساکن اصفهان هستم و حدود دو ماهه دنبال بلیتم اما همه آژانسها می گویند بلیت های ما چارتره و فروش بلیت تک نداریم حتی برای یک نفر اما اگر تور بخواهید هر تعداد خواستید می فروشیم. خود شرکتهای هواپیمایی هم فروش ندارند و ملت را حواله می دهند به آژانسها.
این درحالی است که عدم فروش بلیت توسط هواپیمایی ها بیشتر به انتظار آنها برای افزایش قیمت بلیت بر می گردد که روز گذشته این امر محقق شد و از این پس پیش بینی می گردد مشکلات خرید بلیت هواپیما مرتفع شود.
داستان افزایش نرخ بلیت چند ماه پیش با زمزمه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها آغاز شد. در آن وقت ایرلاین ها خواهان شناورسازی نرخ بلیت بودند تا در سایه آن از ابتدای سال ۹۲ طبق قانون برنامه پنجم توسعه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرایی شود. اقدامی که با اجرا نشدن فاز دوم قانون هدفمندی و ثابت ماندن نرخ سوخت منتفی شد.
اما ماجرا به همین جا ختم نشد و این بار نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن آن دولت را بر آن داشت تا تخصیص ارز دولتی به شرکت های هواپیمایی را متوقف کند و این به قول ایرلاین‌ها “شوک”، سبب شد شرکت‌های هواپیمایی درخواست صد درصدی نرخ بلیت را توسط سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی این صنعت به سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدکنندگان اعلام نمایند.
پس از این اعلام کاپیتان حمیدرضا پهلوانی – رییس سازمان هواپیمایی کشوری – از افزایش حداکثر ۵۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی خبر داد. رقمی که برای افزایش یک‌باره، از سوی متخصصان منطقی به نظر می‌رسید اما نرخ نهایی چیزی فراتر از انتظارها بود!
بالاخره عصر روز ۱۵ آبان ماه اعمال افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی نرخ بلیت از سوی شورای عالی هواپیمایی کشوری به ایرلاین ها ابلاغ شد. قیمت‌هایی که هنوز تکلیفی است و در همه ایرلاین‌ها به صورت یکسان اعمال می‌شود.
“در حال حاضر تنها نرخ بلیت مسیر‌های پروازی پرتردد که تقاضای بالا برای مسافرت دارند مشخص شده است.” این را مسوولان فروش آژانس‌های هواپیمایی به خبرنگار ایسنا اعلام نمودند.
با اینحال مسافرانی که پیش از این بلیت تهیه نموده‌اند می‌توانند با همان بلیت و بدون پرداخت بها اضافه پرواز نمایند. در این باره محمد خداکرمی – معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور – تاکید نمود: هیچ‌گونه تغییری در نرخ بلیت‌های پیش‌فروش شده از امروز به بعد اعمال نمی‌شود و مابه‌التفاوتی نباید از سوی مسافران پرداخت شود.
۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.