پاکسازی دماوند به مناسبت روز کوهستان پاک

پاکسازی دماوند به مناسبت روز کوهستان پاک

انجمن دوستداران دماوند از پاکسازی جنگل‌ها و دامنه‌های دماوند در روز گرامیداشت کوهستان پاک که هرساله چهارم مهرماه از سوی دوستداران محیط زیست جشن گرفته می‌شود، خبر داد.

عضو انجمن دوستداران دماوند در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: عمده صعودها توسط کوهنوردان از چهار شهر آمل، بابل، قائم‌شهر و ساری صورت می‌گیرد که قرار است به مناسبت گرامیداشت روز کوهستان پاک، کلیه گروه‌های صعودکننده جمعه هفته جاری را به‌صورت نمادین به پاکسازی مسیرهای صعود خود اختصاص دهند.

مولانا افزود: هرساله این روز توسط دوستداران کوهستان و گروه‌های کوهنوردی در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود که در ایران نیز در اکثر شهرها این روز با برپایی مراسم مختلفی از قبیل پاکسازی مسیر کوهنوردی اطراف شهرها، پاکسازی مسیرهای صعب‌العبور برخی از قلل مرتفع و برپایی همایش و سخنرانی با موضوع محیط زیست و کوهستان توسط اساتید دانشگاهی و پیشکسوتان محیط زیست گرامی داشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم هرساله در یکی از روزهای جمعه نزدیک به چهارم مهرماه انجام می‌شود که به‌دلیل واقع شدن این روز در ایام هفته و روزهای غیرتعطیل امسال نیز هفتم مهرماه به برپایی این مراسم اختصاص یافته است.

گفتنی است، حدود ۲۰ سال است که در ایران چهارم مهرماه روز کوهستان پاک نامیده می‌شود که دوستداران محیط زیست می‌کوشند تا بخش‌هایی از مسیر کوهپیمایی خود را از زباله‌های رهاشده پاکسازی کنند./

 

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910703-02

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.