پاکستان صاحب ۴G می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

قانون‌گذاران مخابراتی پاکستان قصد دارند در مارس ۲۰۲۴ همزمان با برگزاری مزایده مربوط به نسل سوم خدمات مخابراتی، مجوز راه‌اندازی نسل چهارم خدمات ارتباطی (۴G) را اعطا کنند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، مقامات قانون‌گذار مخابراتی پاکستان سرانجام مزایده مربوط به راه‌اندازی نسل سوم فناوری‌های ارتباطی(۳G) این کشور را پس از یک انتظار طولانی در مارس ۲۰۲۴ برگزار می‌کنند.
 
این طور که رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند، قانون‌گذاران مخابراتی پاکستان قصد دارند در مارس ۲۰۲۴ همزمان با برگزاری مزایده مربوط به نسل سوم خدمات مخابراتی، مجوز راه‌اندازی نسل چهارم خدمات ارتباطی(۴G) را نیز اعطا کنند.
 
دولت پاکستان از آگوست ۲۰۰۹ تاکنون چندین بار خبر برگزاری مزایده ۳G در این کشور را منتشر و لغو کرده است.
 
"سید اسماعیل شاه"( Syed Ismail Shah) مدیر مرکز تنظیم قوانین رادیویی و مخابراتی پاکستان(PTA) در این خصوص به خبرگزاری بلومبرگ توضیح داد که قانون‌گذاران از مشاوران برجسته‌ای کمک گرفته‌اند تا نحوه برگزاری این مزایده را مورد بررسی قرار دهند.
 
او گفت: «مجوزهای مربوط به این شبکه مخابراتی به صورت بی‌طرف برگزار می‌شود و از طریق یک مناقصه باز صورت می‌گیرد. این مزایده فقط مربوط به شبکه مخابراتی ۳G نمی‌شود. در این مزایده می‌تواند هر فناوری پیشرفته مخابراتی از جمله ۴G نیز ارایه شود».
 
بر اساس بودجه‌های قبلی تعیین شده، پیش‌بینی شده است که این مزایده با ارزشی بالغ بر ۱٫۲ تا ۲ میلیارد دلار برای دولت برگزار شود.
 
در این مزایده طیف باند مخابراتی به میزان ۳۰ مگاهرتز ارایه می‌شود که این مسئله تعداد شبکه‌های مخابراتی برنده را محدود می‌کند و در نهایت می‌تواند قیمت بیشتری را برای رقابتی‌تر کردن مزایده ارایه دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.