پایان باجگیری‌های مأمور قلابی

حادثه > داخلی– گروه حوادث:
مجرم سابقه‌دار که با شناسایی راننده خودروهای مدل بالا و معرفی خود به‌عنوان مأمور دست به تهدید و اخاذی می‌زد، با زیرکی مالباخته لو رفت و دستگیر شد.

صبح شنبه یک موتورسوار درحالی‌که بی‌سیم و گاز اشک‌آور در دست داشت در یکی از خیابان‌های شمال پایتخت به راننده خودروی مدل بالایی که صدای ضبطش بلند بود، دستور توقف داد و با نشان دادن کارتی خود را مأمور معرفی کرد. مرد جوان با این ادعا که به‌خاطر صدای ضبط می‌تواند خودرو را توقیف کند، رو به راننده کرد و گفت:

اگر ۵۰ هزار تومان پول نقد پرداخت کنی برایت پرونده‌سازی‌ نمی‌کنم. راننده خودروی مدل بالا این پول را در اختیار مرد موتور سوار قرار داد اما چون به موضوع مشکوک شده بود به تعقیب وی پرداخت تا اینکه دقایقی بعد وقتی موتور سوار کنار خیابان ایستاده بود، جوان راننده به سمتش رفت.

وی که متوجه شده بود این مرد مأمور قلابی است با برداشتن سوئیچ موتور وی با پلیس تماس گرفت و برای دستگیری مأمور قلابی درخواست کمک کرد. با حضور مأموران، مرد جوان دستگیر شد و کارآگاهان در بازرسی از وی بی‌سیم و گازاشک‌آور کشف کردند. با دستگیری این مرد، پرونده در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت. شواهد حکایت از این داشت که این مرد ۴۰ساله یک مجرم سابقه دار است که کلکسیونی از سوابق مجرمانه در پرونده‌اش دارد. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم از سال ۸۲ پای در دنیای تبهکاری گذاشته و تاکنون ۱۵بار به اتهام سرقت و اخاذی تحت عنوان مأمور دستگیر و راهی زندان شده است.

متهم وقتی با این شواهد روبه‌رو شد به چندین مورد سرقت و اخاذی تحت پوشش مأمور اعتراف کرد. این مرد باجگیر گفت: آخرین باری که دستگیر شده بودم در حدود هفت‌‌ماه پیش بود. در آن زمان هم به اتهام اخاذی و سرقت تحت عنوان مأمور دستگیر شدم اما با صدور قرار وثیقه آزاد شدم.

بعد از آزادی باز هم دست به باجگیری زدم و شیوه‌ام این بود که راه دختران و پسران جوانی که سوار بر خودروهای مدل بالا بودند و یا راننده‌هایی که صدای ضبطشان بلند بود را سد می‌کردم و با این ادعا که می‌خواهم ماشینشان را توقیف کنم، ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان از آنها اخاذی می‌کردم. معمولا هم بی‌سیم و گاز اشک‌آور همراهم بود .

مرد سارق در ادامه درباره ماجرای نخستین سرقت و دستگیری‌اش گفت: نخستین بار وقتی این نقشه را اجرا کردم از سوی یک راننده زیرک لو رفتم. او به من گفت که پولی همراهش نیست و برای گرفتن پول روز بعد در مرکز پایتخت قرار گذاشتیم. غافل از اینکه او پلیس را خبر کرده و من وقتی در محل قرار حاضر شدم در محاصره پلیس گرفتار و دستگیر شدم.مرد سارق بعد از اعتراف به اخاذی از طعمه‌هایش با صدور قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات برای شناسایی مالباخته‌ها ادامه دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.