پایان تکیه برچند بازیکن قدیمی،بدمینتون قدم در راه جوانگرایی گذاشت

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بدمینتون بازان جوان کشورمان با ترکیب ثریا آقایی، نیکی طرفی نژاد درتیم زنان و فرزین خانجانی، صدرالدین صادقی ومهران شهبازی در تیم مردان در حالی به رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا اعزام می شوند که به نظر می رسد، نسل جدیدی از جوانان با انگیزه برای ملی پوش شدن فرصت یافته اند.

این اقدام نشان از این واقعیت دارد که بدمینتون در چند سال گذشته با حضور ‘نوا آرمادا’ سرمربی تیم ملی در استانهای مختلف موفق به کشف استعدادهایی شده است که مسیر جایگزینی نفرات قدیمی را در پیش گرفته اند.

در قسمت بانوان نیز’دیان ‘ به همراه فریبا جلالی برای آماده سازی بدمینتون بازان دختر کشورمان تلاشی مضاعفی به خرج دادند تا جوانان جویای نام بتوانند خود را به شرایط مناسب رسانده و از نظر روحی و روانی نیز به این درجه از آمادگی برسند که بتوانند برابر حریفانی قرار گیرند که برترین های جهان در این رشته هستند.

حضوربدمینتون بازان جوانی که شاید برای نخستین بار در میادین مهم آسیایی قرارمی گیرند وخود را برابربهترین های جهان می بینند، کاری بس دشوار اما امیدوارکننده برای آینده است.

همانگونه که یکه تاز فوتبال جهان کشورهایی مانند برزیل ، آرژانتین ، اسپانیا ، پرتغال ، ایتالیا و آلمان هستند، بدمینتون هم درسطح جهانی در اختیار کشورهای جنوب شرق آسیا چون چین ، اندونزی ، مالزی ، کره جنوبی و سریلانکا قراردارد.

حضور در آسیا و رویارویی با بدمینتون بازان این قاره کهن را در اصل رویایی با برترین های جهان باید قلمداد نمود.

این اقدام فدراسیون بدمینتون واعزام بازیکنان جوان گام در راهی است که می تواند آینده روشن تر و پررنگتر برای این رشته ورزشی فراهم نماید.

حضور قدرتمند در رقابتهای بدمینتون آسیا زمینه کسب کرسی های این رشته را برای مسولان ورزش بدمینتون فراهم خواهد کرد .

امید است که مسوولان فدراسیون بدمینتون که گام های محکمی در جهت حضور جوانان در این رقابتها را برداشته اند، این راه را تداوم بخشیده و ادامه دهند تا نسل جدیدی از بدمینتون بازان در ورزش کشور شکل گرفته و آماده افتخار آفرینی باشند.

از:‌بهزاد بهروزی

ورزشی ** ۱۵۸۷ **۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۰۲۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.