پایان داوری فیلم‌های جشنواره رشد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

رییس هئیت داوران چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از پایان داوری آثار رسیده به این جشنواره در همه بخش‌ها تا پایان روز دوشنبه ۶ آبان ماه خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم رشد؛ محمود امانی تهرانی با بیان مطلب فوق افزود: داوری‌ها در ۶ گروه امروز به پایان می‌رسد و خوشبختانه در مجموع کیفیت آثار رسیده به جشنواره خوب و قابل توجه بود.

وی با اشاره به تفاوت آثار ایرانی و خارجی رسیده به جشنواره امسال، گفت: فیلم‌های خارجی بیشتر به موضوعات روز و مسائل جامعه توجه دارند اما فیلم‌های ایرانی بیشتر به طبیعت، تاریخ، باستان‌شناسی و فرهنگ ایران پرداخته‌اند که این می تواند به نوعی نقطه ضعف فیلم‌های ما از لحاظ محتوایی و نه ساختاری باشد.

رییس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، ادامه داد: در واقع فیلم‌های ایرانی در انتخاب سوژه دچار مشکل می باشند و نمی‌توانند به مسائل روز جامعه بپردازند که دلایل آن را باید تحلیل کرد.

امانی تهرانی اضافه کرد: شاید این ضعف ناشی از ترس چالش برانگیز شدن موضوع فیلم باشد یا ممکن است نکته‌ بینی فیلمسازان ما ضعیف باشد. امکان ترس از محدودیت پخش و نمایش و عدم حمایت نیز از دیگر دلایل این نقیصه در فیلم‌های ایرانی است. شاید هم ما نتوانستیم بستر مناسب را برای ظهور چنین فیلم‌هایی ایجاد کنیم.

وی دربارهٔ تفاوت داوری‌های امسال جشنواره فیلم رشد با سال‌های قبل نیز گفت: در جشنواره امسال سعی کردیم داوری‌ها را ارتقا دهیم و از اشخاص برجسته در این حوزه استفاده کنیم ضمن اینکه امسال یک گروه به بخش داوری در مورد تولید فیلم‌های حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرده‌ایم.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.