پایگاه خبری تحلیلی مارکت هنر ایران افتتاح شد

۱۸م آذر ،

هنر > تجسمی
اولین پایگاه خبری تحلیلی مارکت هنر در ایران به نشانی iranartmarket.com رسماً فعالیت خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری تحلیلی مارکت هنر ایران با هدف ارائه خبرها بازار هنر ایران و جهان و ارائه آمار و اطلاعات فروش آثار هنری ایرانیان در حراج‌های بین المللی و ارائه اطلاعات جنبی دربارهٔ بازار، اقتصاد هنر و بنگاه‌های اقتصاد هنر در ایران و جهان آغاز به کار کرده است.

این پایگاه خبری در مرحله بعد قرار است بر ارائه تحلیل‌های اقتصادی روی داده‌های بازار و راه اندازی فروشگاه آثار تجسمی هم تمرکز یابد.

پرویز براتی، مدیر این وب پایگاه اینترنتی دربارهٔ محتوای آن گفت: «محتوای پایگاه اینترنتی شامل چهار دسته کلی است: خبرها، بانک اطلاعاتی و آمار‌ها، تحلیل بازار و اطلاعات جنبی دربارهٔ اقتصاد هنر».

براتی که سابقه ده سال فعالیت مستمر روزنامه نگاری در کارنامه خود دارد، در مورد چگونگی فعالیت این وب پایگاه اینترنتی اضافه کرد: «در آغاز، پایگاه اینترنتی به صورت هفتگی به روز رسانی می‌شود و در ادامه فعالیت، به تناسب تعداد مراجعه کنندگان، زمان به روز رسانی به صورت روزانه خواهد شد».

او تصریح کرد: «ما تمام تلاش خود را بر بی‌طرفی در ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌ها به کار خواهیم بست. این پایگاه اینترنتی در وهله اول به پوشش خبرها فروش حراج‌های بین المللی هنرمندان ایرانی می‌پردازد و در مواقع دیگر سال خبرها مهم خرید و فروش‌ها و گزارش وقایع مهم بازار هنر جهان را ارائه می‌کند.

از آنجا که این پایگاه اینترنتی، خبرنگار اختصاصی در محل برگزاری حراج‌ها خواهد داشت، با ارسال مواد خبری در صدد است به صورت یک پایگاه اینترنتی پرمراجعه برای عموم علاقمندان و مرجع برای خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها تبدیل شود که این امر جدای تولید اعتبار برای محتوای پایگاه اینترنتی، ارزش آگهی‌ها و گزارش‌های آن را افزایش می‌دهد.

ارائه گزارش‌های سریع و مستقیم از فضا و نتایج حراج‌ها، عکس‌های اختصاصی از سالن نمایش، سالن حراج و اشخاص سر‌شناس، فیلم‌های کوتاه و کم حجم از روند چکش خوردن آثار مهم و مصاحبه‌های اختصاصی بسیار کوتاه یا بلند با اشخاص سر‌شناس ایرانی و خارجی حاضر در حراج از دیگر محتویات این پایگاه اینترنتی است.

در مواقع دیگر، بخش خبرها -‌‌ همان طور که اشاره شد – به خبرها اقتصادی مهم در بازار هنر ایران مانند خبر نمایشگاه‌ها و اکسپو‌ها و فروش‌های خیریه و … خواهد پرداخت.

در بخش خبرها بین الملل نیز خبرها مهم اقتصاد هنر دنبال خواهد شد».

همچنین این وب پایگاه اینترنتی می‌تواند دارای یک خبرنامه قابل ارسال با ایمیل باشد که به شکل گاهنامه خبرها تازه و آخرین مطالب به روز شده پایگاه اینترنتی را برای مشترکان گزارش یا ارسال کند.

حراج‌های مورد نظر این پایگاه اینترنتی شامل حراج‌های ساتبی، بونامز، فیلیپس، کریستی، اُپرا، ایام، جم آرت، آرت کوریل و… خواهد بود.

منابع بانک اطلاعاتی و آمار‌ها شامل کاتالوگ‌های حراج‌ها، نتایج انتشار یافته توسط وب پایگاه اینترنتی حراج‌ها و دیگر پایگاه اینترنتی‌های معتبر خارجی است.

به گفته مدیر پایگاه خبری تحلیلی مارکت هنر ایران، هزینه گرداندن وب پایگاه اینترنتی از محل آگهی‌ها و تبلیغات تامین خواهد شد.

براتی در خاتمه خاطر نشان کرد: «پس از شش سال حضور مستمر هنرمندان ایرانی در حراج‌های جهانی شاهد تاثیرات مثبت و منفی این حراج‌ها هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مارکت هنر ایران در صدد آن است تا ضمن بازبینی این شش سال، به واکاوی جریان اقتصاد هنر در داخل و خارج بپردازد».


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.