پذیرش دانشجویی خارجی بدون محدودیت در رشته و مقطع تحصیلی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران هیچ محدودیتی در سطح انتخاب رشته و مقطع تحصیلی ندارد و در همه گروه ها اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند پذیرش خارجی داشته باشند.

دکتر موسوی معاون بین المللی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت:  هیچ منعی برای پذیرش دانشجوی خارجی در رشته های مختلف وجود ندارد با توجه به مقررات و سطح کیفی دانشجو پرونده وی به جهت علمی در گروه های آموزشی پردیس ها و از نظر شرایط عمومی در معاونت بین المللی بررسی و پذیرش صورت می گیرد و وزارت علوم نیز در این راستا حمایت و همکاری لازم را مبذول داشته است.

وی در خصوص مقطع پذیرش دانشجوی غیر ایرانی تصریح کرد: اولویت دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه پژوهش محور تحصیلات تکمیلی است ،ولی منعی برای مقاطع لیسانس نیست و در حال حاضر از ۲۰۰ دانشجویی که از ۴ کشور پذیرفته ایم ۱۰ درصد در مقطع لیسانس و ۹۰ درصد در سطح دکتری بوده است.

آموزش اساتید برای تدریس به دانشجویان غیر ایرانی

موسوی گفت: به طور طبیعی ما باید اساتید را در تدریس به زبان انگلیسی توانمند کنیم تا بتوانیم تعاملات مستمر و خوبی با دانشجویان غیر ایرانی داشته باشیم.

وی افزود: ما این کار را از یک سال پیش آغاز کردیم و کلاس های مختلف عربی و انگلیسی را در بخش های مختلف شروع کرده ایم و فکر می کنیم در جذب اساتید جدید شرط تسلط بر زبان را مورد توجه قرار می دهیم و درتقویت و توانمند سازی اساتید جدید در کنار افزایش حضور دانشجویان خارجی برخورد خواهیم شد.

معاون بین المللی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر رقابت جدی در سطح بین الملل وجود دارد دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور و دانشگاه اول منطقه از اعتبار خاصی برخوردار است و امیدواریم این روند در دیگر دانشگاه ها هم به طور جدی دنبال شود چرا که این امر سیاست وزارت علوم هم هست./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.