پذیرش دانشجو در ۱۳۷ رشته پودمانی و ترمی دانشگاه علمی کاربردی گلستان

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈحسین مؤمنیˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۸۳ کد رشته مربوط به دانشجویان پودمانی و ۵۴ رشته نیز مربوط به دانشجویان ترمی است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۶۰ دانش آموخته از این مراکز در سطح استان فارغ التحصیل شده اند و امروز هشت هزار دانشجو در این مراکز مشغول علم آموزی هستند که با جذب دانشجویان جدیدالورود این تعداد به ۹ هزار نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در مراکز آموزش علمی کاربردی ۷۰۰ مدرس در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد از مدرسان دانشگاه های دولتی و نظری و مدرسان کاربلد هستند.

وی ادامه داد: در صورت نبود مدرس رشته دانشگاهی از افرادی که ۱۰ سال سابقه کار داشته باشند می توان در تدریس دانشگاه استفاده کرد.

مؤمنی در ادامه گفت: رسالت دانشگاه علمی کاربردی، ˈآموزش های مهارتیˈ است، زیرا اعتقاد داریم بدون آموزش های مهارتی اشتغال ایجاد نمی شود.

سرپرست واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان افزود: اکنون در ۲۰۰ کارخانه در سطح کشور مرکز علمی کاربردی راه اندازی شده و هفته آینده در گلستان نیز مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی مرغ پیگیر افتتاح می شود.

وی از اهداف اصلی دانشگاه علمی کاربردی را تبدیل هر شغل به یک رشته دانشگاهی دانست و افزود: مشاغل بومی استان از اولویت های آموزش در مراکز آموزش علمی کاربردی است.

مؤمنی، امداد و نجات شهری، تربیت مربی قرآنی، تجارت الکترونیکی، روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات، فیلم سازی و عکاسی، حقوق گرایش حق اختلاف و پرورش گیاهان زینتی از جمله رشته های تصویب شده و آموزشی در این مراکز عنوان کرد و گفت: مربیگری والیبال در گنبدکاووس، بازی های رایانه ای، فرش دست بافت، تعمیر و طراحی آسانسور، نوازندگی ساز ایرانی، ترافیک شهری، حوزه رسانه و خبرنگاری، رشته انیمیشن و طراحی پوستر از رشته های مصوب و پیشنهادی در ترم های بعدی است.

وی با بیان این که بیکاران تحصیل کرده از بیکاران دیپلمه بیش تر هستند، گفت: دانشگاه علمی کاربردی باید با برنامه ریزی های خود این آموزش مهارتی را نهادینه نند.

مؤمنی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه، باید ۵۰ درصد دانشجویان در محیط علمی کاربردی تحصیل کنند.

وی از تصویب یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد در سازمان مرکزی علمی کاربردی خبر داد و گفت: رشته کاربردی ict در بلایای طبیعی به دلیل بلاخیز بودن استان در دانشگاه علمی کاربردی تصویب شده و به کمک مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان آموزش دیده می شود.

مؤمنی افزود: باید دانشجو دو واحد کار را در محیط کار فرا بگیرد که بر این اساس از مهر سال جاری این برنامه در تمامی مراکز آغاز شده است.

وی گفت: دوره کاردانی ترمی و پودمانی نیاز به آزمون ندارند و با ثبت نام در سایت سنجش مشغول به تحصیل می شوند و مورد تائید وزارت علوم است.

مومنی درباره تسهیلات دانشجویی گفت: در هر پودمان و ترم، یک وام دانشجویی با بازپرداخت پس از فارغ التحصیلی اعطاء می شود و برای دانشجویان ممتاز نیز ۲۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

۷۴۶۷/۶۰۲

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.