پذیرش ۲۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تبریز

۲۸اردیبهشت،

17059.jpg

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از پذیرش ۲۱۰۹ دانشجوی تازه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمدتقی اعلمی، گفت: از این تعداد ۴۸۸ نفر در مقطع دکتری و ۱۶۲۱ نفر در مطقع کارشناسی ارشد پذیرش خواهند شد.

وی افزود: از ۴۸۸ دانشجوی دوره دکتری ۲۹۵ نفر در دوره روزانه، ۱۵۴ نفر در نوبت دوم، ۲۳ نفر بورسیه سایر دستگاه‌ها و ۲۶ نفر برای پردیس ارس این دانشگاه مشغول تحصیل می‌شوند.

به گفته اعلمی، برای پذیرش این تعداد دانشجو ۲۸۶۰ نفر از سوی سازمان سنجش جهت مصاحبه به این دانشگاه معرفی شده‌اند که طبق برنامه زمان‌بندی شده در گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها از آنان مصاحبه تخصصی می‌شود و نمرات جهت اعلام قبول‌شدگان نتایج نهایی به سازمان سنجش کشور ارسال می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، گفت: داوطلبان جهت کسب اطلاع از زمان مصاحبه می‌توانند به پایگاه اینترنتی دانشگاه تبریز به نشانی http://www.tabrizu.ac.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال تازه در این دانشگاه، اظهارکرد: در این دانشگاه ۱۶۲۱ دانشجو در ۱۸۱ رشته در مطقع کارشناسی ارشد پذیرش می‌شوند که از این تعداد ۹۳۰ نفر دوره روزانه، ۵۳۱ به صورت نوبت دوم و ۱۶۰ نفر نیز در پردیس ارس و تبریز پذیرش خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که ۳۰ درصد کل دانشجویان را شامل می‌شود که از استاندارد بسیار بالایی در کشور برخوردار است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.