پربازدیدترین خبرهای حقوقی و قضائی در اولین هفته سال ۹۹

همزمان با اولین هفته سال ۹۹ خبرهای مختلفی در عرصه اخبار حقوقی و قضائی منتشر شد که پربازدیدترین آن‌ها خبر آزادی یک شهروند ایرانی توسط دولت فرانسه بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، این خبر مروری است بر مهمترین خبرهای حقوقی و قضائی در اولین هفته از سال ۹۹ که سپری شد.

پربازدیدترین خبر این هفته ایسنا به آزادی یک شهروند ایرانی با پیگیری جمهوری اسلامی اختصاص داشت.

حکم استرداد به آمریکا جلال روح الله نژاد توسط دولت فرانسه شکسته شد

جلال روح الله نژاد مهندس ایرانی که به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از بیش از یک سال پیش در زندان‌های فرانسه بود آزاد شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، دادگاه های فرانسه و دیوان عالی این کشور درخواست آمریکا برای استرداد روح الله نژاد را تایید کرده بودند ولی دولت فرانسه با تغییر این تصمیم وی را آزاد کرد.

یک شهروند ایرانی که به اتهام دور زدن تحریم ها علیه کشورمان از بیش از یک سال پیش در زندان های فرانسه بسر می‌برد امروز آزاد شد. مهندس جلال روح الله نژاد سال گذشته هنگام ورود به فرانسه به اتهام دور زدن تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه کشورمان بازداشت شد. دادگاهی در فرانسه درخواست مقامات آمریکا برای استرداد این شهروند ایرانی را تایید کرده بود.

چندی پیش دیوان عالی فرانسه نیز حکم ابن دادگاه را تایید و مقرر کرده بود آقای روح الله نژاد به آمریکا مسترد شود. با پیگیری های بعمل آمده توسط نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی سرانجام دولت فرانسه روز جمعه جلال روح الله نژاد را آزاد کرد. با وجود تایید استرداد روح الله نژاد، تغییر تصمیم فرانسه، رد درخواست دولت آمریکا در نتیجه پیگیری های پیچیده نهادهای جمهوری اسلامی ایران دستاوردی قابل توجه برای کشورمان و ناکامی بزرگی برای دولت آمریکا ارزیابی می‌شود.

دومین خبر پربازدید این هفته با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور از سوی رئیس دستگاه قضا مطرح شد.

تاکید آیت‌الله رییسی بر احیای سنت مبارک روضه‌های خانگی و قرائت حدیث کساء برای رفع بلیه کرونا

رییس قوه قضاییه با برگزاری مجلس روضه خانگی و توسل به ذوات مقدسه اهل بیت علیهم‌السلام ضمن قرائت حدیث شریف کساء برای رفع این بلیه از کشور و سلامتی بیماران دعا کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در ایام شیوع ویروس کرونا و ابتلای برخی از هموطنان عزیز به این بیماری و در اولین شب جمعه از ماه مبارک شعبان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با برگزاری مجلس روضه خانگی و توسل به ذوات مقدسه اهل بیت علیهم‌السلام ضمن قرائت حدیث شریف کساء برای رفع این بلیه از کشور و سلامتی بیماران دعا کرد.

آیت‌الله رییسی در پایان این مراسم از عموم مردم کشور دعوت کرد تا با برگزاری جلسات روضه خانگی از خداوند متعال برای رفع گرفتاری اخیر دعا نمایند.

خبر پربازدید بعدی به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص به سرانجام رسیدن پرونده قدیمی قضایی با بیش از ۱۲ هزار شاکی اختصاص داشت.

سخنگوی قوه قضاییه: حکم پرونده شرکت تعاونی مسکن کارگران صادر شد

سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم پرونده شرکت تعاونی مسکن کارگران خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از  مرکز رسانه قو ه قضاییه، پس از دستورالعمل رییس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آن‌ها تا پایان سال ۹۸ رسیدگی فوق العاده به اینگونه پرونده‌ها در دستور کار قرار گرفت.

در همین زمینه آیت الله رییسی هفدهم بهمن ماه ۹۸ در جمع قضات و کارکنان دادگستری بوشهر، گفت: با همت قضات قرار داریم که پرونده معوقه در کشور نداشته باشیم و قرارمان با همکاران این است که کاری که خوب آغاز شده، سرانجام خوبی هم داشته باشد و ما شاهد باشیم که پرونده‌ها در دادگستری به روز باشند.

براساس دستور رییس قوه قضاییه، تمام بخش‌های قضایی کشور، با کار جهادی و خارج از وقت اداری، کار در پنجشنبه ها، جمعه‌ها و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، در این راستا گام برداشتند.

یکی از پرونده‌های معوق که سال‌ها به طول انجامید، پرونده تعاونی مسکن کارگران منطقه برق تهران است که ۱۰ سال در مراجع قضایی مطرح بود و حالا سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم آن در روزهای پایانی سال ۹۸ خبر می‌دهد.

غلامحسین اسماعیلی گفت: بر اساس رای دادگاه متهمان به حبس‌های طویل المدت‌ و رد مال اعم از وجوه نقدی ماخوذه و اراضی موضوع پرونده محکوم شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حکم صادر قطعی نیست جزئیات محکومیت پس از قطعی شدن دادنامه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.