به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ وهنر ممتاز نیوز، پرستو صالحی بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با عدم حضور خود در مجموعه های تلویزیونی اظهار داشت: دلیل روشن و خاصی ندارد،تولید مجموعه‌های تلویزیون کاهش پیدا کرده و با حجم کمتری نسبت به گذشته ساخته می شوند و گروهی از بازیگران هم در بیشتر سریال ها تکرار می شوند که خود موجب بیکار شدن عده‌ای دیگر از هنرمندان شده است.

بازیگر سریال "زیرآسمان شهر" در رابطه با دلایلی که موجب کاهش تولید مجموعه های تلویزیونی می شود عنوان کرد: وقتی یک ارگانی ورشکسته می شود چرا نباید از بخش های خصوصی کمک بگیرد، اکثر سریال های خارجی با اسپانسر گرفتن از برندها کیفیت آثار خود را افزایش می دهند اگر ما هم با کمبود بودجه مواجه شدیم می توانیم با کمک گرفتن از بخش خصوصی تولیدات خود را افزایش دهیم که خود از بیکاری بسیاری از بازیگران هم جلوگیری می کند.

این بازیگر درخصوص کاهش استقبال مردم از مجموعه های تلویزیونی تصریح کرد: مهمترین عامل نداشتن فیلمنامه خوب است و کمبود بودجه هم دلیلی برای به کارنگرفتن عوامل و سناریو مطلوب و با کیفیت است از پخش مجموعه های تلویزیونی مانند "عطر گل یاس" "آوای فاخته" زمان زیادی است که می گذرد اما مردم همچنان آن ها را به یاد دارند. طراحی صحنه و دکور و نور در مجموعه های نمایشی ما خیلی چشم نواز و جذاب نیستند بلکه با نور کم و کدر که در فضای شب اکثر سریال ها حاکم است به نوعی موجب خستگی و کاهش جذب مخاطب می شود اما در مجموعه های تلویزیونی  کشورهای دیگر با طراحی صحنه و نور چشم نواز و جذاب در جذب مخاطب موفق می شوند.

وی در ادامه افزود: در گذشته هر مجموعه تلویزیونی که پخش می شد  با استقبال زیادی از مردم مواجه می شد و در خاطر همه می ماند اما امروزه سریالی که پخش می شود بعد از به اتمام رسیدن آن دیگر ازاذهان مردم فراموش می شود البته مردم همواره این را ثابت کرده اند که اثر خوب را می بینند و از آن استقبال می کنند مثل سریال شهرزاد.

بازیگر سریال"عشق سال های جنگ" در خصوص موضوعات برنامه های تلویزیونی که پخش می شود بیان کرد: در حال حاضر با وجود اینترنت و ماهواره مردم قصه و داستانی را می خواهند که جذاب باشد و بتوانند آن را دنبال کنند. از مهمترین ارکان هر رسانه ملی و هر شبکه ای، مجموعه های تلویزیونی آن است اما متاسفانه در حال حاضر بیشتر شبکه ها را برنامه های گفتگو محورتشکیل می دهد که با یک نگاه معلم و شاگردی هم تولید می شود که مردم دیگر از این برنامه ها استقبال نمی کنند.