پرمدال‌ترین المپیکی‌ها مشخص شدند

 در حالی که امروز سی‌امین دوره رقابت‌های المپیک به میزبانی لندن به پایان می‌رسد، مایکل فلپس، شناگر مطرح آمریکایی که موفق شد رکورد کسب مدال در ادوار المپیک را در لندن با کسب ۲۲ مدال بشکند، در المپیک ۲۰۱۲ نیز با کسب ۶ مدال (۴ طلا و ۲ نقره) هم به عنوان پرمدال‌ترین و هم به عنوان ارزشمندترین ورزشکار مشخص و معرفی شد.

پس از فلپس، دو شناگر زن آمریکایی به ترتیب با ۴ طلا و یک نقره و ۳ طلا، یک نقره و یک برنز قرار دارند و پس از این دو زن آمریکایی، اوسین بولت، اعجوبه دوومیدانی جهان با کسب ۳ مدال طلا قرار دارد تا به این ترتیب بولت، در بین ورزشکاران مرد، در رده دوم قرار بگیرد.

نکته قابل توجه اینکه از بین ۱۰ ورزشکار برتر، ۷ ورزشکار آمریکایی، یک جامائیکایی، یک چینی و یک فرانسوی قرار دارند، ضمن اینکه از بین ۱۳ نفر اول، ۱۱ ورزشکار در رشته شنا و دو نفر دیگر در رشته دوومیدانی حضور دارند.

در جدول ارزشمنترین‌ ورزشکاران ۲ ورزشکار از جمله فلپس و میسی فرنکلین، شناگر زن آمریکایی ۴ مدال طلا کسب کرده‌اند، ۴ نفر بعدی ۳ مدال طلا و ۳۱ ورزشکار دو مدال طلا به دست آورده‌اند، ضمن اینکه در جدول پرمدال ترین ورزشکاران نیز فلپس با ۶ مدال پیشتاز است، ۳ ورزشکار آمریکایی ۵ مداله، یک ورزشکار چینی ۴ مداله و ۱۰ نفر دیگر با ۳ مدال به کار خود خاتمه دادند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.