پروژه کنار گذر ساحلی رامسر کاری ارزشمند و منحصر بفرد است

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش ایرنا،ˈسیدعطا الله صدرˈ عصر سه شنبه در بیستمین جلسه ستاد راهبردی پرو‍ژه کنار گذر ساحلی رامسر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: اجرای این پروژه، شهر رامسر را متحول و سبب ایجاد اشتغال و توسعه منطقه می گردد.

معاون وزیر و راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل آزاد راه تهران – شمال و حضور میلیونی گردشگران به مازندران اظهار داشت: اگر مازندران نتواند زیرساخت های مناسبی چون کنار گذر ساحلی ایجاد کند به جای بهره بردن از این فرصت، متضرر می گردد.

صدر به نگاه ویژه مسولان عالی به این پروژه اشاره و ابراز امیدواری کرد موانع فراروی این پروژه باید رفع شود.

استاندار مازندران در این نشست گفت: مازندران به لحاظ موقعیت ممتاز گردشگری و وجود مواهب بی بدیل طبیعی سالانه میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

ˈسیدعلی اکبر طاهاییˈ افزود: ایجاد زیرساخت های مناسب نظیر توسعه فرودگاه رامسر و کنار گذر ساحلی نقش مهمی برای استان گردشگرپذیر مازندران دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح کنارگذر ساحلی رامسر قطعه ای از آزاد راه ساحلی است که در سفر اخیر رییس جمهوری به این استان تاکید شد.

وی ادامه داد: این پروژه به عنوان پایلوت در کشور مطرح و در سفر چهارم دولت به استان نیز به طور خاص مطرح می گردد.

وی از تمامی دستگاه های ذیربط استان خواست موانع پیش روی این طرح را مرتفع کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، ساخت و بهره برداری کنارگذر ساحلی رامسر گفت: در مدت حدود یک سال اخیر حدود هزار و ۱۰۰ متر در دریا کار شده است.

ˈمحمد مددˈ افزود: این پروژه حدود چهار کیلومتر پل دارد که قرارداد آن منعقد و در مدت چهار ماه طراحی آن به اتمام رسیده و اجرای آن به زودی آغاز می گردد.

وی گفت: طول این پروژه از ۱۰ کیلومتر به ۱۲ کیلومتر افزایش یافته و ۱۱ جلد مطالعات تازه انجام شده است.

پروژه کنارگذر ساحلی رامسر به عنوان پایلوت با هدف ایجاد بستر مناسب برای تردد غرب به شرق مازندران، حل معضل ترافیکی شهر رامسر، ایجاد یک طرح مهندسی و نمادین و ایجاد فضاهای توریستی اجرای می گردد.

طول این پروژه ۱۰ کیلومتر و عرض آن ۵۰ متر است و روش اجرا با احداث پل و استحصال اراضی صورت می گیرد.

کارفرمای این پروژه ملی سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه گذار آن قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیا و زمان اجرای پروژه سه سال و نیم اعلام شد.ک/۲

۷۵۱۵/۶۲۱/۴۰۲

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.