پروژه Soc گامی به منظور استقرار امنیت در شبکه ملی اطلاعات است

شرکت ارتباطات زیر ساخت به منظور استقرار امنیت در شبکه ملی اطلاعات پروژه مرکز عملیات امنیتی (Soc) و مرکز گوهر (CERT) را در حال اجرا دارد.

مهندس مهدی کریمی نیستانی معاون طرح و توسعه و فناوری های نوین شرکت ارتباطات زیر ساخت در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: دروازه های بین الملل ارائه سرویس اینترنت از ۲ درگاه به هشت نقطه افزایش پیدا کرده است و از طرفی برنامه توسعه در لایه های دسترسی شبکه برای ارائه سرویس به اپراتورهای مختلف در برنامه کوتاه مدت در حال انجام است .

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده به منظور افزایش ظرفیت های ارتباطی درگاه های بین الملل اظهار داشت: تعداد درگاه های بین المللی به ۲۰ درگاه افزایش داشته و توسعه ارتباطات ترانزیت به میزان ۱۱۰ STM1   بوده است.

وی تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم نیز طراحی شبکه انتقال و توسعه ظرفیت شبکه انتقال به منظور افزایش حجم ارتباطات ترانزیت را به میزان ۴۰/۰۰۰ STM1  خواهیم داشت.

معاون طرح و توسعه و فناوری های نوین شرکت ارتباطات زیر ساخت در بیان آخرین وضعیت شبکه زیر ساخت در بخش دیتا اذعان داشت: در حال حاضر این شرکت در قالب دو شبکه مستقل با برندهای مختلف برای رعایت ملاحظات پدافندی به شرکت های ارائه کننده سرویس های دیتا سرویس های درخواستی را ارائه می کند .

وی افزود: شبکه جدید التاسیس IP/MPLS دارای قابلیت ارائه سرویس های چند رسانه ای صوت ، تصویر، دیتا و قابلیت مدیریت کیفیت سرویس و sla است که با توجه به نحوه طراحی آن دارای ضریب دسترسی بالایی است.

به گفته وی شرکت ارتباطات زیر ساخت با رشد ، توسعه و بروز رسانی تجهیزات شبکه قدیم در چند گام تلاش می کند قابلیت های مشابه در هر دو شبکه ایجاد کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.