پشت پرده تصاویر هوایی دربی در تلویزیون

دقت در تصاویر پخش شده به خوبی نشان می دهد که هدف از تکرار نمایش این تصاویر نامطلوب ، بیشتر به چشم آمدن تبلیغات بازرگانی بود…

ممتازنیوز ورزشی به نقل از عصر ایران- بازی روز جمعه تیم های استقلال و پرسپولیس، اگرچه کسالت بار و ملال آور بود و حوصله هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی را هم سر برد، اما برای بینندگانی که پای تلویزیون ها نشسته بودند و این ۹۰ دقیقه سردر گمی دو تیم محبوب پایتخت را نگاه می کردند، گاه با شیرینکاری های کارگردان تلویزیونی، از حالت ملال آور خود خارج می شد.

این شیرین کاری هم چیزی نبود جز پخش کردن تصاویر ضبط شده توسط دوربین هوایی که گویا با یک دستگاه پرنده بر فراز ورزشگاه حرکت کرده و یک دور کامل از ورودی ورزشگاه آزادی تا فراز زمین چمن و سکوهای پر از تماشاگر را با کیفیتی نامطلوب فیلمبرداری کرده بود و این صحنه به کرات در لابلای پخش تلویزیونی، به نمایش در آمد.

شاید در نگاه اول این اقدام ، نوعی ایجاد تنوع در فیلمبرداری مسابقات ورزش به نظر برسد، اما دقت در تصاویر پخش شده به خوبی نشان می دهد که هدف از تکرار نمایش این تصاویر نامطلوب ، بیشتر به چشم آمدن تبلیغات بازرگانی بود که بر سینه طبقه دوم ورزشگاه نقش بسته بود. تبلیغاتی که اگر قرار بود تنها تصاویر گرفته شده توسط دوربین های مستقر در اطراف زمین پخش شود، هیچ گاه به چشم نمی آمدند.

اما این ماجرا وقتی جالب تر می شود که بدانیم، تبلیغات اطراف زمین سهم “سازمان لیگ” بوده و تبلیغات طبقه دوم متعلق به مجموعه آزادی و وزارت ورزش هستند. بنابراین اگر قرار بود بازی به حالت عادی پخش شود، تبلیغاتی که متعلق به مجموعه آزادی و وزارت ورزش بود به چشم نمی آمد و قطعا این موضوع موجب اختلاف بین شرکت تبلیغ کننده و مجموعه آزادی یا وزارت ورزش می شد. اگر هم بنا بود به شرکت تبلیغ کننده، وعده پخش تلویزیونی داده نشود مسلما نرخ این تبلیغات کاهش می یافت. پس تنها راه این بود که به هر شکل ممکن در لابلای بازی، تصویر تبلیغات نصب شده بر سینه طبقه دوم هم از طریق تلویزیون پخش شود.

در این بین همراهی صدا و سیما در تامین خواسته وزارت ورزش موضوعی است که دلایل مختلفی را می توان برای آن بر شمرد. اما یک گمانه نسبتا قوی حاکی از حضور یکی از مسئولان اداری – مالی سابق صدا و سیما در صندوق حمایت از پیش کسوتان وزارت ورزش است. گمانه ای که البته چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

در عین حال با توجه به اینکه ترکیب فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، چندان باب میل وزارت ورزش نیست و البته سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با صدا و سیما هم رابطه خوبی ندارند، این همراهی وزارت ورزش و صدا و سیما، اتفاق عجیبی نیست.

طبقه بندی: ورزش   |   تعداد بازدید: ۷۰ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , استقلال, بازی دربی, پرسپولیس


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.