پژو برای نجات به چینی‌ها متوسل می‌شود

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

پژو برای بقا مبارزه می‌کند و این بار بعد از ناکامی سریع در اتحاد با جنرال موتورز، برای به‌دست آوردن سرمایه لازم به دانگ فنگ چینی دست دوستی دراز کرده است. بدین ترتیب دانگ فنگ با پرداخت ۸۰۰ میلیون یورو، صاحب ۱۴ درصد از سهام گروه پژو سیتروئن یا PSA خواهد شد.

گروه PSA در چین

گروه PSA در چین

خودروساز فرانسوی حتی برای تأمین ۱٫۴ میلیارد یورو از سرمایه مورد نیاز خود، احتمالاً باز هم سهام بیشتری را به فروش خواهد رساند.
خانواده پژو از زمان شکل‌گیری این برند در حدود دو قرن پیش که یک شرکت تولید آسیاب فلفل و دوچرخه بود تا کنون، استقلال این شرکت را لااقل تا حد ممکن حفظ کرده بدند. سهام در تملک این خانواده اکنون از ۲۵ درصد به ۱۴ درصد کاهش می‌یابد.

گروه PSA در چین
PSA اکنون دومین خودروساز بزرگ اروپا به شمار می‌رود. اما در طول چند سال اخیر میلیاردها دلار زیان دیده است. در سال ۲۰۲۴ این شرکت ۲٫۳ میلیارد یورو زیان داشت. این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۵ میلیارد یورو بالغ می‌شد. اتحاد با جنرال موتورز نیز در ماه دسامبر، برچیده شد. گرچه هنوز بعضی از مدلهای مشترک در برنامه تولید قرار دارند. حضور دانگ فنگ در مدیریت این شرکت، می‌تواند انتظارات از تقویت بازار آسیایی این شرکت را بالا ببرد. آیا پژو به دوران طلایی خود باز می‌گردد؟


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.