پژو دوباره رفت

۸ م دیماه ،

پژو دوباره رفت

در حالی که پژو حضور مجدد در ایران را خواستار شده بود با تولید ۲۰۶ ایرانی این شرکت فرانسوی با بازار بزرگ ایران خداحافظی کرد.

به گزارش «عصرخودرو»، به نقل از ایسنا پژو از حدود ۲۳ سال پیش با تولید پژو ۴۰۵ همکاری با ایران خودرو را آغاز کرد. پس از آن این شرکت فعالیت‌های خود در ایران را گسترش داده و دیگر محصولات تحت برند پژو از جمله ۲۰۶، روآ و پارس در ایران تولید شد. بعضی از این خودروها مانند ۲۰۶ نیز به محبوبیت بالایی در بازار ایران دست یافت.
با این حال از اوایل سال جاری توقف ارسال قطعه به ایران سبب کاهش تولید بعضی از این خودروها به ویژه توقف تولید پژو ۲۰۶ شد. در این زمینه اعلام شد که شرکت پژو تحت فشار لابی صهیونیستی ارسال قطعه به ایران را متوقف کرده است.
البته ۲۰۶ تنها خودرو از خودروهای تحت برند پژو بود که درصد قابل توجهی از قطعات آن از سوی این شرکت فرانسوی تامین می‌شد به‌گونه‌ای که توقف ارسال قطعه نیز مستقیما این خودرو را نشانه گرفته بود.
در این وضعیت حدود دو ماه پیش عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از ابراز تمایل شرکت پژو برای آغاز مجدد همکاری با ایران خودرو خبر داد. محمدرضا نجفی‌منش در این باره به «ایسنا» گفته بود: در چند ماه اخیر توقف ارسال قطعه به ایران تاثیرات منفی بر شرکت پژو داشته است. ایران بزرگترین بازار صادراتی پژو است و این شرکت دوست ندارد چنین بازاری را از دست بدهد.
با این حال پاسخ ایران خودرو به نحوه رفتار پژو، حرکت به سوی داخلی‌سازی ۲۰۶ بود به‌گونه‌ای که طبق تازهترین خبرها تولید ۲۰۶ ایرانی به زودی آغاز خواهد شد.
به اعتقاد کارشناسان به نظر می‌رسد با تولید ۲۰۶ ایرانی و با توجه به اینکه باقی خودروهای تحت برند پژو مانند پارس و ۴۰۵ با درصد بالای ساخت داخل تولید شده و وابستگی چندانی به قطعات وارداتی از خارج از کشور ندارند، دیگر نیازی به واردات قطعه از پژو وجود نداشته و این شرکت فرانسوی عملا با بازار بزرگ ایران خداحافظی کرده است.

جمعه ۸ دى   ۱۱:۱۲

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.