پیام قادر آشنا به مناسبت فرا رسیدن جشن‌های اردیبهشت تئاتر

۰۷اردیبهشت،

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت فرا رسیدن جشن های اردیبهشت تئاتر ایران پیام داد.

به گزارش هنرآنلاین، متن این پیام به شرح زیر است:

به رغم همه فرازها و فرودها، حفظ کیان و منزلت هنر والای تئاتر همچنان در دستورکار ماست. تهاجمات فرهنگی مرزهای تئاتر ما را به مخاطره می اندازد ولی ما به هویت و ذات حقیقی تئاتر می بالیم و بر آنیم تا تئاتر ما گویای هویت ما باشد.

این دغدغه ای ملی و فراگیر است که خانواده اصلی تئاتر ایران به آن اندیشه می کند و با خلاقیت های تازه و در نور دیدن افق های نو تجارب متفاوت، چشم اندازهای آرمانی خود را رقم می زند.

تراکم زدایی و تمرکز زدایی فرهنگی از جمله سیاست های اداره کل هنرهای نمایشی است که نه قصد انبوه سازی تئاتر را دارد و نه قصد عدول از ارزش های معنوی و متعالی این هنر فاخر.

تئاتر ایران در دستورکار خود هویت ملی، حفظ و نگهداری مواریث معنوی و ملی و ایجاد همبستگی اجتماعی و استعلای انسانی و آفرینش های ماندگار را مد نظر داشته و با شعار تئاتر برای همه، همه آحاد و اقشار اقصی نقاط این مرز و بوم را بی هیچ تمایزی مورد حمایت جدی قرار می‌دهد.

تلاش پویا و خلاقانه هنرمندان ایران طی سال قبل حاکی از آن است که این روند رو به رشد همچنان مصمم و جدی عزم و اراده خود را با مخاطبان برقرار ساخته تا راه را برای استفاده از برنامه های تئاتر هموار سازد.

تئاتر ایران در آمایش سرزمینی خود هم تکیه و اعتنا به ویژگی ای بومی واقلیمی دارد و هم از بروز و ظهور خلاقیت های نو شگرف حمایت می کند.

کاهش تصویرگری دولتی تئاتر و اعتماد و حرمت گذاری به حصوص هنرمندان عرصه فرهنگساری و پیوند هرچه بیشتر با مردم از دیگر اهداف کلان تئاتر است که امید داریم در سال آتی دستاوردهای سزاواری داشته باشد.

اردیبهشت، فصل رستن و شکفتن شاخه ها و جوانه ها و به بار نشستن شکوفه هاست. روز جهانی تئاتر و اردیبهشت تئاتر ایران را تبریک گفته و برای خانواده تئاتر ایران آرزوی توفیقات الهی دارم.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.