پیش‌بینی اول وزیر امارات دربارهٔ وقوع بهار عربی در بعضی کشورها

۲۴ام بهمن ،

alarabiya-32.jpg

نخست وزیر امارات با تاکید بر اینکه وقوع انقلاب‌های کشورهای عربی را پیش‌بینی کرده بود، اعلام کرد که در قبل به بعضی از رهبران کشورهای شاهد بهار عربی گفته بود که “دست به تغییرات بزنید، یا اینکه خودتان تغییر می‌کنید”.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس و اول وزیر امارات و حاکم دوبی در افتتاحیه اولین نشست سران دولتی در ۱۱ فوریه در پاسخ به سوالی در خصوص آینده امارات در سایه “بهار عربی” اعلام کرد که پیشتر وقوع تغییرات در کشورهایی که نیازهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مردم خود را در نظر نمی‌گرفتند، پیش‌بینی کرده بود و خواهان تحقق اصلاحات لازم در این کشورها شده و به رهبران آنها اخطار داده بود که یا “تغییراتی ایجاد کنند یا خودشان تغییر می‌کنند”.

محمد بن راشد آل مکتوم سوء استفاده و بهره‌برداری کشورهای حوزه خلیج فارس را از “بهار عربی” تکذیب و تاکید کرد: منافع امارات کاملا بر ثبات کشورهای منطقه تکیه دارد.

وی در ادامه افزود: امارات برای تمامی کشورهای عربی ثبات و برای مردم‌شان خوبی را آرزو می‌کند.

آل مکتوم در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده امارات از اموال کشورهای شاهد “بهار عربی” گفت: مجموع سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی طی سال قبل در امارات به ۱ / ۸ میلیارد دلار می‌رسد و فهرست ۱۰ شریک استراتژیک و تجاری مهم امارات شامل هیچ یک از کشورهای شاهد بهار عربی نمی‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.