پیوستن بخشی از دوران مبارک به تاریخ/ گوینده با حجاب مصری در تلویزیون

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سوئیسی “تاگس انسایگر” در تحلیلی نوشت: برای اولین بار بعد از پنجاه سال در مصر یک گوینده خبر با روسری جلوی تلویزیون دولتی ظاهر شد و به این ترتیب بخش دیگری از دوران مبارک به تاریخ پیوست.
نویسنده در ادامه نوشت: “فاطمه نبیل” روز گذشته با یک لباس سیاهرنگ و روسری کرم رنگ اخبار ساعت ۱۲ در شبکه تلویزیونی مصر را باز گو کرد و به این ترتیب به یکی از موارد ممنوعه دولت قبلی که البته معمولا کتمان می شد پایان داد. تا به حال برای گویندگان خبر در تلویزیونهای دولتی استفاده از پوشش روسری ممنوع بود.

 

به گفته “محمد فاطی ” یکی از سخنگوهای این شبکه مصری ظهور با حجاب فاطمه نبیل در تلویزیون دولتی مصر به بسیاری از دیگر زنان مصری که علاقه به داشتن حجاب داشتند اما نگران از دست دادن شغل خود با روی آوردن به پوشش بودند دلگرمی زیادی داد.

 

در ادامه آمده است: تلویزیونهای دولتی مصر ممنوعیت حجاب برای گویندگان خبر در دوران ریاست جمهوری مبارک را همواره مد نظر داشتند. برخی از این گویندگان خبری زن البته علیه چنین ممنوعیتهایی شکایت می کردند و ممکن بود در این راستا موفقیتی هم به دست آورند اما هیچ وقت به آنها اجازه داده نمی شد که با روسری جلوی دوربین ظاهر شوند. بر اساس گزارشهای ارائه شده ظاهر شدن با حجاب نبیل جلوی دوربین تلویزیون دولتی مصر ظهور اولین گوینده زن مصری بعد از حدود نیم قرن ممنوعیت اعمال شده برای این اقدام می باشد.

 

روزنامه “تاگس انسایگر” در ادامه این مطلب نوشت: اکثریت زنان مصری موهای خود را می پوشانند و با حجاب هستند. اما در دوران حکومت مبارک چنین سنتی یک سنت قدیمی و مرتجعانه محسوب می شد و رهبری دولت تلاش می کرد حداقل در تلویزیون به زعم خود تصاویر مدرن تر و غربی را در معرض نمایش عموم قرار دهند.

 

اما از زمان انتخاب رئیس جمهوری اسلامگرا “محمد مرسی” ورق در این کشور برگشت. مثلا “نجلاء محمود” همسر مرسی بر خلاف همسر مبارک  در انظار عمومی کاملا با حجاب ظاهر می شود.

 

فاطمه نبیل بعد از اینکه در دوران مبارک با حجاب در تلویزیون دولتی ظاهر شده بود از کار خود برکنار شده بود. وی مدت یک سال برای یک شبکه وابسته به اخوان المسلمین کار می کرد قبل از بتواند دوباره به شغل قبلی خود برگردد.

 

«صلاح عبدالمقصود» وزیر اطلاع‌رسانی مصر وابسته به جماعت اخوان المسلمین مصر، شنبه گذشته اعلام کرده بود که دلیلی برای جلوگیری از حضور زنان محجبه در مقابل دوربین در بخش‌های خبری تلویزیون نمی‌بیند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.