چابهار در انتظار مسافران تابستانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار با اقلیمی بهاری و سرزمینی پرجاذبه همزمان با وزش بادهای موسمی تابستانه (مونسون) که باعث لطافت و خنکی هوای بندر چابهار شده در انتظار مسافرین تابستانی است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، حامدعلی مبارکی همچنین با تاکید بر استراتژیکی بودن این بندر در جنوب شرق ایران در استان سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان با برگزاری جشنواره های تابستانی در این فصل میزبان مسافران و گردشگران است و بادهای موافق گردشگری با اجرای جشنواره به وزیدن در آمده است و چابهار سرزمین کمتر شناخته شده با جاذبه های بی نظیر و منحصر بفرد با مردمی صبور و میهمان نواز میزبان تابستانی مسافران و گردشگران خواهد بود. 

وی ادامه داد: وزش بادهای موسمی اقیانوس هند با نام علمی مونسون رهاوردی مختص به چابهار بوده و از همین رو در تابستان بر خلاف سایر نقاط کشور دارای تابستانی خنک است و در این شرایط منطقه آزاد چابهار با برگزاری جشنواره تابستانی مونسون و برنامه های جانبی درصدد فراهم کردن تسهیلات و امکانات به مسافران است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از برگزاری نمایشگاه های توانمندی صنعتی و صنایع دستی خبر داد و افزود: توانمندی های تولیدی و قابل عرضه، جاذبه های طبیعی از جمله تمساح پوزه کوتاه، پوشش های گیاهی منطقه، محصولات و میوه های گرمسیری شهرستان چابهار، تصاویر زیبا از جاذبه های طبیعی مانند: کوههای مریخی، گل افشان، صدف ها و مرجان های دریایی از دیدنی های در این نمایشگاه هاست.

مبارکی گفت : از برنامه های این جشنواره اجرای موسیقی آیینی با دعوت از هنرمندان بومی و محلی، اعطای جوایز، تخفیف در قیمت کالاها و برگزاری مسابقات فرهنگی – ورزشی و غیره است که در این جشنواره به اجرا در می آید.

چابهار جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی دارد.

آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود. چابهار مرکز شهرستان چابهار است که در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران در کنار آب‌های گرم اقیانوس هند قرار دارد.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.