چرا موها سفید می شود؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک متخصص پوست و مو می گوید: سفید شدن مو ارثی و ذاتی است و هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد.

وحیده سادات لاجوردی، متخصص پوست مو و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درباره سفید شدن مو گفت: سلول هایی به نام ملانویست که در ریشه فولیکول مو قرار دارد در تعیین و تولید رنگ مو نقش داشته و وقتی ملانویست ها از سن خاصی از کار می افتند،‌رنگ موها از بین رفته و به سفیدی گرایش پیدا می کند.

وی افزود: مهمترین سبب سفید شدن مو، ذاتی و ژنتیک است و اگر سفید شدن قبل از سن ۲۵ سالگی باشد، به آن سفید شدن زود رس مو می گویند و بعد از آن یک اتفاق طبیعی و وابسته به سابقه خانوادگی است و گاه در زمینه بعضی از بیماری ها چون اختلالات تیروئیدی اختلالات غددی یا کمبود بعضی ویتامین های خاص ممکن است سفیدی اتفاق بیافتد.

وی گفت: استعمال دخانیات، استرس و تنش های عصبی و رنگ کردن مو تاثیری بر سفید شدن مو ندارد و فقط سبب خشکی و شکنندگی آن می شود و همچنین سفیدی مو سبب ریزش آن نمی شود و این دو هیچ ارتباطی به هم ندارد.

لاجوردی درمورد راههای درمان تصریح کرد: سفیدی مو درمان قطعی ندارد.در موارد نادری کمبود ویتامین B12 یا در نتیجه اختلالات تیروئیدی یا غدد آدرنال با درمان سبب اولیه قابل برگشت است، اما در سایر موارد هیچ درمانی نیست و شامپو، درمان موضعی یا خوراکی برای سفید شدن مو وجود ندارد./ ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.