چشم انداز بهای جهانی طلا در هفته جاری

۳۰م دیماه ،

چشم انداز بهای جهانی طلا در هفته جاری | چاپ |
دوشنبه ۰۲ بهمن ساعت ۲۲:۲۰

بینا- نگرانی های مجدد در خصوص چشم انداز اقتصادی منطقه یورو و همچنین نا اطمینانی ها نسبت به نتیجه مذاکرات قانونگذاران آمریکا توجه سرمایه گذاران بازار طلا را در هفته جاری به خود معطوف کرده است.
به گزارش بینا به نقل ازسایت طلا / اینوستینگ، اونس جهانی طلا روز جمعه قبل در پی افزایش ارزش دلار آمریکا به شدت کاهش یافت. در معاملات آتی بورس نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه تا ۰٫۴ درصدکاهش یافت و روز جمعه را با سطح ۱۶۸۳ و ۸۵سنت به پایان رساند.
براساس این گزارش، علیرغم کاهش قیمت جهانی طلا در روز جمعه بهای این فلز زرد هفته قبل را با رشد ۱٫۲۵ درصدی به پایان رساند.
این گزارش می افزاید، رشد ارزش دلار معمولا به ضرر طلا عمل می کند زیرا میزان تقاضای خرید کالاهای اقتصادی بر حسب دلار کاهش می یابد.
سرمایه گذاران بازار طلا در هفته جاری توجه خود را روی تحولات سیاسی آمریکا و حل مشکل سقف بدهی ۱۶٫۴تریلیون دلاری این کشور معطوف خواهند کرد.
جمهوری خواهان آمریکا اعلام کردند آنها خواستار کاهش هزینه های اصلی در ازای هر گونه توافق برای افزایش حد بدهی خواهند شد. با این حال اوباما تاکید کرده است وی در این خصوص مذاکره نخواهد کرد.
همچنین امیدواری ها به ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی آمریکا توجه سرمایه گذاران بازار طلا را درهفته جاری به خود معطوف خواهد کرد. زیرا اجرای این سیاستها سبب تضعیف ارزش دلار شده و به نفع طلا عمل خواهد کرد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.