چه ایرادی دارد پول یک فیلم دولتی خرج ملت شود؟/ کارگردان «ملکه» به تیتر انتقادی “کافه سینما” واکنش نشان داد/ پاسخ “کافه سینما” را بخوانید

۰۱م آذر ،

چهارشنبه, ۰۱ آذر ساعت ۱۷:۳۱ کافه سینما

(توضیح کافه سینما: دیروز خبر رسید که سازندگان ملکه، تصمیم گرفته‌اند عواید اکران فیلم‌شان را خرج زلزله‌زدگان کنند. کافه سینما ضمن نقل این خبر نوشت: عاقبت فیلمسازی به شیوه‌ی دولتی! (این جا). کارگردان فیلم امروز در گفتگو با خبرگزاری مهر، نسبت به این تیتر واکنش نشان داد که در این پست می‌خوانید. یادداشت امیر قادری در توضیح بیش‌تر ایده‌ی کافه سینما و آن تیتر، امروز در کافه سینما انتشار یافته است: (این جا)

کارگردان فیلم “ملکه” در پاسخ به بعضی واکنش‌های منفی خبر اهدای فروش اکران این فیلم به زلزله زدگان گفت: انجام فعالیت‌های انسان‌دوستانه حتی اگر از سوی دشمن هم صورت گیرد باز قابل تقدیر است. چه ایرادی دارد پول یک فیلم دولتی برای ملت خرج شود؟ بهتر است پیش از هر اظهارنظر، شرایط زلزله‌زدگان را درک کنیم.

محمدعلی باشه‌آهنگر در انتقاد به بعضی پایگاه اینترنتی‌های خبری که در واکنش به خبر اعطای همه عواید فروش فیلم “ملکه” به زلزله‌زگان آذربایجان آن را به دولتی بودن فیلم نسبت داده و به آن اعتراض کرده بودند، به خبرنگار مهر گفت: من از بعضی رفتارها و واکنش‌ها نسبت به انجام فعالیت‌های انسان‌دوستانه متعجب می‌شوم آیا کمک به جریان‌های مدنی و مردمی به هر شکل دولتی و یا غیردولتی ایرادی دارد؟

واکنش منفی برای کمک به زلزله زدگان قابل درک نیست

 

وی در ادامه افزود: واکنش منفی به خبرهای از این دست به معنای واقعی قابل درک نیست و مگر ایرادی دارد درآمدی که قرار بود به نفع دولت تمام شود به مردم زلزله‌زده تعلق گیرد.

باشه‌آهنگر در ادامه متذکر شد: نکته این است که بسیاری از این پایگاه اینترنتی‌ها که نسبت به این خبر واکنش نشان داده‌اند، اغلب عینک روشنفکری به چشم می‌زنند و معمولا از موضع انسان‌دوستی سخن می‌گویند و حال اینکه نمی‌دانم چرا در این در مقطع زمانی که چشم هموطنان به کمک‌های مردمی برای دوری از سرما دوخته شده‌است باید مسائلی از این دست را مطرح کنند.

این کارگردان سینمای ایران در ادامه صحبت‌های خود افزود: زمانی که این تصمیم گرفته شد من ایران و در جریان نبودم اما زمانی که از این تصمیم مطلع شدم با تمام وجود خوشحال شدم و استقبال کردم و همین لحظه هم از این حرکت بشردوستانه دفاع می‌کنم.

 

ایرادی ندارد درآمد دولت به ملت تعلق گیرد

 

کارگردان فیلم تحسین‌شده “فرزند خاک” در ادامه افزود: کسانی که انجام این حرکت‌های فرهنگی را نفی می‌کنند همان اشخاصی می باشند که هنگامی نمایش فیلم در جشنواره، بدون اینکه “ملکه” را دیده باشند در برنامه هفت به نقد آن نشستند!

وی در پایان افزود: به هرحال من به‌عنوان کارگردان “ملکه” از این حرکت انسان‌دوستانه به‌عنوان یک انسان نه به‌عنوان کارگردان این فیلم تقدیر می‌کنم و آن را یک وظیفه ملی می‌دانم. هیچ ایرادی ندارد درآمد دولت به ملت تعلق گیرد.

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.