چه موادی بر میل جنسی زنان تأثیر می گذارند؟

ماده موثر در میل جنسی زنان
میل جنسی و برخورداری از عملکرد جنسی مناسب یکی از مهم ترین نیازهای انسان و ضامن تداوم و موفقیت در زندگی زناشویی به شمار می رود. بر اساس مطالعات تمایلات جنسی انسان ها تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط روحی، بیماری های جسمی، داروها، تغذیه و… است.

hhw364 چه موادی بر میل جنسی زنان تأثیر می گذارند؟

 
مطالعات متعدد نشان داده اند که مواد غذایی مختلف هم می‌توانند بر روی احساسات جنسی ما تاثیر بگذارند. بر اساس مطالعه ای که در آمریکا انجام شده است، کمبود اسید فولیک (یکی از ویتامین های گروه B) تمایل به برقراری رابطه جنسی را کاهش می دهد. این نکته به ویژه در میان خانم ها مشاهده شده است، زیرا اغلب آنها به میزان کافی ویتامین های گروه B را دریافت نمی کنند.

اسید فولیک که با نام فولات یا ویتامین B9 نیز شناخته می شود در حبوبات به ویژه عدس، سویا، غلات سبوس دار و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج، جعفری، کلم بروکلی، نخود فرنگی و مارچوبه یافت می شود.
یکی دیگر از مواد مغذی مهم در میل جنسی خانم ها، ماده معدنی آهن است. فقر آهن و کم خونی ناشی از آن، خلق و خوی زنان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و موجب کاهش تمایلات جنسی آنها می شود. جگر و انواع گوشت ها به ویژه گوشت  قرمز، حبوبات، سبزیجات سبز و زرده تخم مرغ منابع غنی آهن به شمار می روند.
منبع:seemorgh.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.