چه کسی پاسخگو است

در پی پرداخت خسارت به سینما آزادی!

˝سازمان سینمایی به سینما آزادی خسارت پرداخت می‌کند˝ این تیتر خبری بود که واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. این خبر توسط سازمان سینمایی انتشار یافت و با پیگیری‌های خبرنگار هنرآنلاین و طی تماس‌های مکرر با مهدی عظیمی؛ رییس اداره نظارت و ارزشیابی کاشف به عمل آمد که صحت این خبر زیر سوال است و حتی اهالی سینما از آن بی‌خبرند.

حسین فرحبخش: حوزه هنری در حق سینمای ایران ظلم کرده است

فرحبخش در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: این حرکت که سازمان سینمایی بخواهد به سینما آزادی خسارت پرداخت کند به طور کل کار اشتباه و غلطی است. چون سینما آزادی ضرری نکرده است و این فیلمسازان بودند که خسارت دیدند و فیلم های “گشت ارشاد” و “خصوصی” را از اکران پایین کشیدند و نابود کردند. این پول برای بیت المال است و باید درست هزینه شود.

وی در ادامه از عملکرد مسئولان حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی انتقاد کرد و گفت: سینما آزادی و حوزه هنری در حق سینمای ایران ظلم کردند.

ساداتیان : سینما آزادی باید به فیلمسازان خسارت بدهد، نه سازمان سینمایی به آزادی

سید جمال ساداتیان که فیلم سینمایی “برف روی کاج ها ” را آماده اکران دارد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به جای این کار باید شرایطی فراهم کنند که همه فیلم ها در سینما آزادی اکران شوند. باید سینما آزادی را به چرخه اکران اضافه کنند با این کار سینما از این چرخه حذف می‌شود. مسولین سینما آزادی باید به فیلمسازانی که متضرر شدند خسارت بدهند نه این که سازمان سینمایی به این مجموعه خسارت دهد و تمام این کارها باید از طریق مجرای قانونی پیگیری شود.

سعید سهیلی: سینما آزادی باید خسارتی که فیلمسازان دیده‌اند را جبران کند

سعید سهیلی کارگردان فیلم “گشت ارشاد” در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین عنوان کرد: اگر پایه این خبر صحت داشته باشد، خبر خوبی است چون وزارت ارشاد به سینما آزادی خسارت می دهد و این سینما به فیلمسازانی که ضرر کردند خسارت می دهد و اگر چنین شود خبری خوبی است اما اگر فقط به سینما آزادی خسارت تعلق بگیرد این جفا است در حق فیلمسازان.

سهیلی گفت: فیلم “گشت ارشاد” را در این سینما با روزی ۲۴ میلیون تومان فروش از پرده پایین کشیدند و اگر این فیلم دو ماه بر پرده می ماند به چه فروشی دست پیدا می کرد؟ واقعا می توانند خسارت این فیلم را بدهند …

پایان پیام//


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.