چکناورایان با ارکستر ۵۰۰ نفره به کار خود پایان داد

شنبه ۳ تیر – ۱۰:۵۵:۱۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

گزارش آریا از آخرین شب کنسرت لوریس چکناورایان؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-آخرین اجرای ارکستر مجلسی ارمنستان با رهبری لوریس چکناورایان  با ارکستر  ۵۰۰نفره مخاطب موسیقی به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار موسیقی آریا،آخرین برنامه ارکستر مجلسی ارمنستان، شامگاه  گذشته( ۲ تیر ماه)، درحالی آغاز شد که گروه ۲۰ نفره ارکستر برای اجرا به روی صحنه آمدند که یکباره “لوریس چکناورایان ” برای توضیح قطعات در خصوص بخش های متنوع آخرین شب کنسرت خود بود، که ناگهان با کیک تولد خود و تشویق مکرر حضار در تالار مواجه شد؛ در این لحظه ارکستر مجلسی ارمنستان قطعه “تولدت مبارک” را نواخت و چکناواریان شمع هفتاد و پنج سالگی خود را خاموش کرد.
در ابتدای این مراسم محمد صادق رسولی(مدیر روابط عمومی تالار وحدت) در خصوص چکناورایان گفت: او متولد مهر ماه می باشد ،متولدین مرد مهر ماه بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند و چکناورایان آرزو داشت که تولد ۷۵ سالگی خود را بین ایرانیان بگذارند.
در ادامه مراسم “دکتر حجت اله ایوبی” رئیس موسسه فرهنگی اکو و “سید علیرضا حسینی” مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان حامیان اصلی این رپرتوار موسیقی، ضمن تقدیر از لوریس چکناواریان و ارکستر مجلسی ارمنستان، از چرایی و چگونگی شکل گیری این برنامه سخن گفتند.
در ادامه چکناورایان که از کیک تولد خود شوکه شده بود؛گفت:من به تازگی رهبری یاد گرفته ام  و این مراسم من را به هیجان آورد.من ۷۵ سالگی من ۷۵ ثانیه پرید و دوباره زندگی نوی از سر گرفته ام .
رهبرارکستر مجلسی  ارمنستان ادامه داد:وقتی جوانی زیبا و خوشحال بودم هر روز از زیبای خود لذت می بردم و این باعث شد که تمام دیوارهای خانه خود را پوشیده از آینه کردم  ولی هر سالی که گذشت آینه ها یکی یکی پائین آمد، این در حالی که چشمان شما آینه من است.
 در ادامه این  برنامه ارکستر مجلسی ارمنستان به رهبری لوریس چکناواریان در پارت اول به ۸ قطعه از خاچاطوریان گزیده ای ازباله گایانه،اسپارتاکوس و ماسکاراد به اجرا گذاشت.
وبعد از اندکی تنفس ،چکناورایان   در پارت دوم قطعاتی از ” اورتور، والس ها و پولکاها را از “اشتراوس” به اجرا در آورد. که در این اجرا چکناورایان از حاضرین خواست که با دست زدند به اجرای این بخش از برنامه جان تازه ای بدهند.
چکناواریان نیز در طی سخنان کوتاهی ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این برنامه فستیوال دو هفته ای موسیقی کلاسیک، ابراز امیدواری کرد که بار دیگر بتواند در تالار وحدت برای علاقمندان خود اجرای برنامه داشته باشد.
گفتنی است؛در این مراسم شهرام ناظری ، حسن پور شیرازی،ناصر طهماسب،رویا تیموریان و مسعود رایگان حضور داشتند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۳۱۰۵۵۱۲۴۹۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.