چگونه ارتباط موثر و مفیدی داشته باشیم؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

باید بدانیم که ارتباط ما موثر و مفید برای مطلوب تر کردن زندگی ما بسیار با اهمیت است بنابراین باید مهارتهای ارتباطی را فرا بگیریم.

گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ارتباط در واقع به انتقال باورها، ارزشها، عقاید و فرهنگ و… گفته می گردد.
 
 باید توجه داشت که برای مطلوب نمودن زندگی باید بتوانیم ارتباط موثر و مفید داشته باشیم براش داشتن ارتباط ها موثر باید گیرنده فرستنده و نیز محیط آنها برای ارتباط مناسب باشند.
 
 ارتباط ما هم به صورت کلامی و هم به صورت غیر کلامی انجام می گردد که در  ارتباط غیر کلامی  چشمها و بدن نقش دارد که بیشترین ارتباطات به صورت غیر کلامی انجام می گردد.
 
 مریم ملک صالحی روانشناس و کارشناسی ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان  داشت: برای ارتباط موثر و مفید باید نوع حرف زدن، نوع گوش کردن فعال و بیان ابراز احساسات به درستی انجام شود تا ارتباط موثر واقع شود.
 
 وی افزود: گوش کردن و شنیدن با هم متفاوت می باشند گوش کردن  با انرژی و با دقت و نیز به صورت ارادی انجام می گردد اما شنیدن غیر ارادی و غیر فعال وده و یا دقت صورت نمی گیرد پس در ارتباط موثر و فعال گوش کردم فعال ضروری است.
 
 این روانشاس  و کارشناس ارشد مشاوره متذکر شد: احترام متقابل بین فرستنده، گیرنده و نیز انعکاس احساسات که همدلی گفته می گردد باید به  درستی انجام شود.
 
وی خاطر نشان کرد: بیشتر ارتباطات غیر کلامی است که ۵۸ درصد به صورت  غیر کلامی، ۳۸ درصد کلامی و ما بقی هم موارد دیگر  همچون نوشتن را شامل می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.