چگونه خانه مان را زیبا سازیم

چیدمان خانه همیشه کاری لذت بخش به خصوص برای خانم های خانه است اما باید به یکسری نکات مهم توجه کرد تا بعد از پایان کار، نا هماهنگی میان وسایل و فضا سبب پشیمانی شما از این نوع چیدمان نشود.

mo6549 چگونه خانه مان را زیبا سازیم

استفاده از نکته های کلیدی و اولیه که در ادامه گفته می شود به شما کمک می کند تا با چیدمان اصولی خانه ای زیبا آشنا شوید.

۱- سقف های بلند همیشه زیباتر به نظر می رسد. بهتر است برای آن که ارتفاع سقف تا کف زمین بیشتر به نظر برسد چوب پرده را نزدیک به سقف نصب کنید و پرده نیز تا کف زمین آویزان باشد. سعی کنید پرده فقط عرض پنجره را بپوشاند که در این صورت خانه باشکوه تر و بزرگ تر به چشم می آید.

۲- چیدمان خانه با انواع وسایل چوبی همیشه زیباست ولی این نکته قابل ذکر است که چیدمان خانه با یک رنگ از چوب فضای خانه را بسته و بی روح می کند. بنابراین بهتر است از طیف های مختلف چوب که رنگ هایی نزدیک به هم دارند در خانه استفاده کنید .

۳- بهتر است فرش یا قالیچه ای که برای پوشش کف در نظر می گیرید به  اندازه باشد یعنی حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر از اطراف میز وسط مبلمان بیرون زده باشد. در غیر این صورت فضای خانه از شکل و فرم زیبای خود خارج می شود .

۴- سعی کنید از رنگ های بی روح برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نکنید؛ زیرا رنگ ها به خانه عمق و وسعت می بخشند. در صورت قرار گرفتن در چنین فضایی، دیوارهای خانه را با تابلوها و با تصاویری شاد و نیز وسایل رنگی تزیین کنید.

۵- مبلمان را در خانه به صورتی متعادل بچینید که در هر سمت از مبلمان ۵۰سانتی متر فضا برای رفت و آمد ساکنان وجود داشته باشد. همچنین قرار دادن آباژوری بزرگ در یک قسمت از این فضا، بسیار خانه را زیبا می کند. بهتر است مبلمان به طور کامل به دیوارها نچسبد.

۶- قرار دادن کتاب ها به صورت مرتب روی میزهای عسلی یا میزهای کناری کاناپه ها فضایی زیبا و فرهنگی ایجاد می کند. بهتر است جلدهای کاغذی از کتاب ها جدا شود و کتاب ها با رنگ و طرح و نقوش برجسته خود قرار داده شود که در این صورت زیباتر به نظر می رسد.

۷- کوسن ها از جمله وسایل تزیینی مبلمان است که در زیبا جلوه کردن مبل ها تاثیر گذار است. بهتر است تعداد محدودی کوسن روی مبلمان استفاده شود زیرا در صورت قرار دادن تعداد زیادی کوسن روی مبلمان، زیبایی و رنگ و طرح مبلمان دیده نمی شود.

۸- قرار دادن آینه های بزرگ با شکل و شمایل زیبا به خانه شما روح می بخشد و به بیننده وسعت دید می دهد. بنابراین همیشه قسمتی از خانه را برای قرار دادن آینه اختصاص دهید تا از بازتاب نور و رنگ در فضای خانه لذت ببرید.

۹- قرار دادن گل و گیاه همیشه به خانه زیبایی می بخشد اما قرار دادن بیش از اندازه گل و گیاه فضا را بسته و دلگیر می کند. اگر علاقه مند به قرار دادن گل و گیاه در خانه هستید بهتر است تنها فضای کوچکی را به این کار اختصاص دهید.

۱۰- هنگام خرید مبلمان به فضای خانه توجه کنید. طراحان چیدمان خانه بر این عقیده اند که مبلمان باید دو سوم از فضای خانه را پرکند و یک سوم برای رفت و آمد آسان خالی باشد. در غیر این صورت خانه علاوه بر این که کوچک به نظر می رسد همیشه بی نظم و شلوغ است.
منبع : salamatnews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.