چگونه در یک مکالمه کاری موفق شویم؟

همه کسانی که در عرصه کار و تجارت فعالیت دارند می دانند که سر و کار داشتن با کارمندان، فروشندگان و مشتری ها مستلزم شرکت در مکالمات پیچیده و دشوار و همچنین رویارویی با مشکلات است.

برترین مجله اینترنتی ایران

 همه کسانی که در عرصه کار و تجارت فعالیت دارند می دانند  که سر و کار داشتن با کارمندان، فروشندگان و مشتری ها مستلزم شرکت در مکالمات پیچیده و دشوار و همچنین رویارویی با مشکلات است، ضمن آنکه به تعویق انداختن این مکالمات اغلب به بدتر شدن مشکلات می انجامد.

به رفتارهایی فکر کنید که ممکن است در محل کارتان با آن روبرو شوید: کارمندی که همیشه بهانه ای برای دیر کردن دارد، فروشنده ای که مرتبا فاکتورها را ناقص و نیمه تمام تحویل می دهد، یا مشتری دائمی که همیشه در دقیقه آخر تماس می گیرد و در صورت نرسیدن به خواسته اش ناراحت و عصبانی می شود. همه این سناریوها مستلزم تغییر دادن رفتار شخصی دیگر است و معمولا از طریق یک مکالمه صادقانه و شفاف قابل حل است. برای رسیدن به نتیجه دلخواه یک مکالمه، گام های زیر را دنبال کنید:

گام اول

قبل از شروع مکالمه به پایبندی خود به رابطه ای که با آن شخص دارید اشاره کنید. به او نشان بدهید که هدف از این مکالمه بهبود روابط شخصی یا کاری  شما است. افراد وقتی بدانند که به آنها و رابطه ای که با آنها  دارید اهمیت می دهید، تمایل بیشتری به اصلاح رفتار خود نشان می دهند.

گام دوم

طرف مقابل را از نظر احساسی ارضا کنید. کارمندان تشنه ستایش هستند، چیزی که در محیط خانه یا کار آن را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. به ارزش کار او اشاره و از خدمات او قدردانی کنید.

گام سوم

به جای کلمه “شما” از کلمه “ما” استفاده کنید و از حمله لفظی به طرف مقابل بپرهیزید. افراد را در موقعیتی قرار ندهید که ناچار شوند از خود دفاع کنند. سعی کنید موقعیت را به گونه ای نشان دهید که گویا هر دو درگیر آن هستید و در مورد یک مشکل مشترک صحبت می کنید. 

گام چهارم

به طرف مقابل بفهمانید که این تغییر به نفع خود او هم هست. از کلمه “من” کمتر استفاده کنید و نگویید رفتار شما به کار “من” آسیب می زند، چون چنین مکالمه ای تاثیر چندانی نخواهد داشت.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.