چگونه می توان از جذب انرژی منفی دیگران اجتناب کرد؟

۰۸م آذر ،

بهتر است بیاموزید مانند اسفنجی نباشید که هر چیزی را به خود جذب می کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ در دنیایی زندگی می کنیم که اغلب مردم به شکایت ،‌انتقاد ، غر زدن نالیدن و بدبینی عادت کرده اند و در مکالمات خود نیز نمی توانند از کلمات دیگری استفاده کنند.

هیچ بعید نیست بسیاری از ملاقات های روزمره ی ما فوق العاده استرس زا و یاس آور باشند.

گاه ناگهان متوجه می شویم روزی که با خلقی خوب آغازش کرده ایم به یکی از بدترین و ملال آورترین روز های زندگی تبدیل شده است.

زیرا پر از احساسات منفی هستیم که سبب و بانی هیچ کدام نیز خودمان نبوده ایم بلکه دیگران به ذهنمان نفوذ کرده اند

دکتر شیرین ملکی، متخصص روان شناسی بالینی و روان درمانگر در پاسخ به این که چگونه می توان از جذب انرژی منفی دیگران اجتناب کرد گفت: بهتر است بیاموزید مانند اسفنجی نباشید که هر چیزی را به خود جذب می کند برای این منظور راهکارهایی را ارائه کردیم.

هرگاه احساس غم و ناراحتی کردید از خود بپرسید آیا این احساس از خود من سرچشمه می گیرد؟

ملکی تصریح کرد: گاهی احساس خشم، غم، ناراحتی و ترس دیگران به سرعت به ذهن ما نفوذ می کند زیرا ما نیز همین احساس ها را در کنج ذهنمان پنهان کرده ایم.

وی در ادامه مطلب خود افزود: شاید بهتر باشد به جای انکار این احساس ها به خانه تکانی و ذهن خود بپردازید.

** از منابع انرژی منفی بگریزید

این متخصص روان شناسی بالینی تصریح کرد: تا جایی که می توانید از کسانی که فقط و فقط غر می زنند و شکایت می کنند فرار کنید و به خاطر داشته باشید منابع انرژی منفی تنها رئیس یا مادر شوهر شما نیستند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: بلکه گاهی موسیقی یا مجموعه تلویزیونی مورد علاقه تان هم می تواند از بدترین منابع انرژی منفی باشند.

** پیاده روی کنید

ملکی تصریح کرد: هر روز ساعتی را به پیاده روی و تنفس عمیق اختصاص دهید که با هر دم عمیق که از سینه خارج می دهید تمام افکار منفی را دور بریزید.

** به خدا پناه بیاورید

این متخصص روان شناسی بالینی تصریح کرد: رابطه خود را با خدا بهبود ببخشید اگر می خواهید تنها با تکیه به خود مثبت و شاد بمانید تنها حاصلی که نصیبتان می گردد ناکامی و سرخوردگی خواهد بود.

وی ادامه داد: باید بدانید که در جهان قدرتی بسیار بالاتر از شما وجود دارد که همواره مراقب شما است.

** دوستانی مثبت اندیش اختیار کنید

ملکی تصریح کرد: سعی کنید اطرافتان را از اشخاص شاد و مثبت پر کنید.

نکته: با کسانی دوست شوید که به انتقاد و شکایت عادت ندارند و اگر ناچارید در محل کار یا خانه ی خود با اشخاص منفی همنشین باشید ترتیبی دهید تا هر هفته دست کم یک روز را با دوستان خوش بین و مثبت اندیش بگذرانید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.