ژاپنی ها نمی‌ دانستند دزد گیر چیست!

۰۳م اسفند ،

عباس کیارستمی که تازهترین ساخته‌اش «مثل یک عاشق» بر پرده سینماهای جهان در حال اکران است، در گفت‌وگویی با «کاترین بروکس»، خبرنگار وب‌سایت «هافینگتن پست» حرفهای جالبی از نا آشنایی ژاپنی ها با دزدگیر را بازگو کرده است .

ممتازنیوز: عباس  کیارستمی که تازهترین ساخته‌اش «مثل یک عاشق» بر پرده سینماهای جهان در حال اکران است، در گفت‌وگویی  با «کاترین بروکس»، خبرنگار وب‌سایت «هافینگتن پست» حرفهای جالبی از نا آشنایی ژاپنی ها با دزدگیر را بازگو کرده است .

کیارستمی دربارهٔ موانع پیش رویش برای ساخت فیلم در خارج از ایران گفت: بعضی جزئیات بودند که چندان مهم به نظر نمی‌رسیدند و آنگونه که تصور می‌کردم قبل از آمدن به ژاپن برای ساخت فیلم قابل توجه نبودند، اما باید آنها را می‌پذیرفتم.

وی افزود: یکی از موارد جالب دربارهٔ صدای فیلم زمانی بود که در ایران، من در فیلمنامه نوشتم که در یکی از صحنه‌ها ما صدای دزدگیر خودرو در خیابان می‌شنویم. اما وقتی عوامل ژاپنی فیلم هنگام فیلمبرداری در توکیو صدا را شنیدند، با تعجب پرسیدند که صدا چیست؟ و ما در پاسخ گفتیم که این صدای دزدگیر خودرو است. اما آنها نمی‌دانستند یعنی چه! چون در ژاپن خودرویی سرقت نمی‌شود که نیار به آن باشد.

خبرگزاری ایسنا


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.