کادیلاک رئیس جمهور آمریکا، ساخت کادیلاک نیست!

«مجله ماشین» – اگر از شما سؤال کنند اتومبیل رئیس جمهور ایالات متحده، ساخت چه کارخانه ای است، به ‏طور قطع پاسخ خواهید داد «کادیلاک»، اما اشتباه می کنید! همچنین اگر فکر می ‏کنید که تنها یک دستگاه از این ماشین ساخته شده نیز در اشتباه میباشید، زیرا بر اساس خبری که چند روز پیش توسط وب پایگاه اینترنتی یکی از نشریات معتبر خودرویی اروپا انتشار یافته، تعداد ۱۲ دستگاه از لیموزین «باراک اوباما» به تولید رسیده که هر کدام حدود یک و نیم میلیون دلار قیمت دارند و البته با مهندس مکانیک خود سفر می ‏کنند که مجموعه وسیعی از ابزار آلات و دستگاه ‏های دیاگ الکترونیکی را با خود به ‏همراه دارد.

 

به گزارش سرویس بین‏الملل مجله ماشین، داستان از این قرار بوده که تا همین چند وقت پیش، سازمان امنیت، لیموزین ‏های رئیس جمهوری را از کارخانه خریداری و سپس آنها را با مواد فوق سری پیشرفته، به انواع ضد گلوله تبدیل می ‏کرد. نتیجه کار این بود که لیموزین‏ها، به کرات دچار مشکلات فنی می ‏شدند، زیرا تغییرات اعمال شده توسط متخصصین سازمان امنیت، سبب بالا رفتن وزن کلی می‏ شد و به ‏عنوان مثال، به نقل از یکی از اعضای این سازمان، سیستم انتقال نیرو و ترمزها، حداکثر برای ۲ بار استفاده دوام می ‏آورند! به ‏خاطر همین مسائل، سازمان امنیت تصمیم گرفت که اتومبیل ‏های رئیس جمهور تازه را از پایه تولید کند. یکی از اعضاء دربارهٔ لیموزین «باراک اوباما» می ‏گوید: “برخلاف آنچه که تصور می‏ شود، بخش‏ های اندکی از این ماشین توسط کادیلاک ساخته شده است! البته مراحل ساخت آن در مرکز تحقیق و طراحی (r&d) جنرال‏ موتورز در «دیترویت» صورت پذیرفته است.”
در ادامه توجه شما را به نکاتی جالب، دربارهٔ لیموزین مورد بحث جلب می ‏کنیم:
– باک سوخت این اتومبیل کاملاً ضد گلوله بوده تا در هنگام بروز تصادف یا شلیک گلوله، از آتش ‏سوزی جلوگیری به ‏عمل آورد. علاوه بر این، این اتومبیل به سیستم اتقاء حریق اختصاصی halon نیز مجهز است.
– داخل صندوق عقب، تعدادی اسلحه، یک دستگاه تأمین اکسیژن جداگانه که زیر صندلی رئیس جمهور قرار دارد و کیت کمک ‏های اولیه شامل کیسه خون (مطابق با گروه خونی اوباما) وجود دارد تا در صورتی که آمبولانس (همیشه یک آمبولانس مجهز به ‏همراه ماشین در حرکت است) را مورد اصابت قرار دادند، مورد استفاده قرار بگیرد.
– درهای این اتومبیل به‏ قدری سنگین می باشند که خود رئیس جمهور نمی ‏تواند آنها را از داخل باز کند!
– ارتباط داخل اتاق با محیط خارج کاملاً قطع شده تا در صورت بروز حمله، خطری متوجه سرنشینان نباشد. یک تلفن ماهواره‏ای بی ‏سیم و یک سیستم پیشرفته ویدئویی که امکان ارتباط رئیس جمهور با مقامات پنتاگون را در مواقع ضروری برقرار می‏کند، از تجهیزات داخل اتاق می باشند.
– بدنه، ترکیبی از آلومینیم، فلز، تیتانیوم و سرامیک است.
– این اتومبیل مکانیزم قفل شدن و سیستم اتفاء حریق خاص خود را دارد.
– تایرهای ماشین «اوباما» ساخت «گودییر» می باشند که از کولار ساخته شده ‏اند و قابلیت حرکت در حالت پنچری را دارند.
– برای این ماشین، انواع دوربین دید ۳۶۰ درجه ‏ای اطراف و دید در شب در نظر گرفته شده تا اگر دید شیشه جلو به هر سببی مصدود شد، راننده بتواند خارج را کاملاً ببیند.
هر کدام از مأمورهای امنیتی، می ‏بایست دوره فشرده رانندگی در شرایط سخت را در پیست اختصاصی سازمان امنیت در beltsville به مدت یک هفته بگذرانند تا یاد بگیرند چگونه پیچ‏ ها را با بالاترین سرعت ممکن رد کنند. یکی از مأمورین دربارهٔ هندلینگ لیموزین مورد بحث می گوید: “این ماشین علیرغم وزن سنگین، هندلینگ خوبی داشته و پیچ ‏ها را به ‏خوبی پشت سر می ‏گذارد.” شایان توجه است، برای دوره آموزشی، از انواع مدل ‏های «کامارو»، «چارجر» و «ماستنگ» استفاده می ‏شود.
البته باید به این نکته اشاره داشت که این ماشین، بر خلاف اتومبیل‏ های سری فیلم ‏های «جیمز باند»، هیچ ‏گونه اسلحه مخفی، راکت یا صندلی به خارج پرتاب شونده ندارد! همچنین پیشرانه آن دیزلی نبوده و از نوع ۸ سیلندر خورجینی بنزینی است. این ماشین به ‏ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۶۳٫۵۷ لیتر بنزین می‏ سوزاند و با درهای به قطر ۸ اینچ و پنچره‏ های ۵ اینچی، حداقل ۶۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد!

پایان خبر/

تاریخ ارسال : شنبه ۴ آبان ماه
ساعت ارسال : ۱۰:۵۵
تهیه خبر: حمیدرضا انصاری


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.