کارت هوشمند معاملات در راه است

۳۰ آبان ،

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه با بکارگیری فرآیند الکترونیکی به دنبال حذف کاغذ در سیستم ثبت کشور هستیم، گفت: در گام بعدی برای معاملات انجام شده،‌فقط یک قطعه کارت هوشمند برای متعاملین صادر و تحویل آنان خواهد شد.
احمد تویسرکانیˈ در دیدار اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: مکانیزه شدن فرآیند خدمات ثبتی سبب کاهش مراجعات و افزایش سلامت اداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته، حدود ۳۵ میلیون خدمت از سوی این سازمان به مردم ارایه شده است،گفت: استفاده حداکثری از محیط مجازی و اصلاح نرم افزارهای این سازمان، می تواند در جهتی پیشگیری از دعاوی و تولید پرونده های دادگستری،موثر باشد.
تویسرکانی، سازمان ثبت اسناد کشور را بعد از سازمان امور مالیاتی درآمدزاترین سازمان توصیف کرد و توضیح داد: از این درآمدها ‌۴۲ درصد به هلال احمر، هشت درصد به شهرداری ها و بقیه به خزانه واریز می گردد.
وی درباره اجرای طرح ˈکاداسترˈ که از سال ۷۳ اجرایی شده است نیز گفت: تاکنون، دو هزار و ۷۰۰ سند کاداستری صادر شده است که تا رقم ۲۷ میلیون سند دفترچه ای که در اختیار مردم است،فاصله بسیاری وجود دارد و نیاز به یک عزم ملی دارد.

**قوانین و مقررات سازمان ثبت نیاز به اصلاح دارد
معاون قوه قضاییه با بیان اینکه حدود یکصد سال از بعضی قوانین ثبتی می گذرد، اصلاح قوانین و مقررات را لازم دانست و خطاب به اعضای کمیسیون مجلس گفت: کمیسیون می تواند در اصلاح فرآیند ها کمک کننده باشد.

**قانون ثبت اختراعات دایمی شود

تویسرکانی با یادآوری اینکه وقت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات تا پایان امسال به اتمام می رسد، افزود:اگرچه در این قانون اشکالاتی وجود دارد اما در مجموع قانون کارآمدی است و از نمایندگان می خواهیم آن را به شکل دایمی تصویب کنند.

**۳۰ فرم از اوراق دولتی حذف شده است
رییس سازمان ثبت اسناد کشور وابستگی به کاغذ در مجموعه این سازمان را مشکل جدی بیان کرد و افزود: با مذاکراتی که با خزانه داری کل داشتیم از حدود ۶۰ فرم که در قالب اوراق دولتی در چاپخانه دولت،به تصور جلوگیری از جعل چاپ می گردد، توانستیم ۳۰ فقره از آن را حذف کنیم.
وی با بیان اینکه به این اوراق مفسده وجود دارد و عوایدی را شامل دولت نمی کند، گفت: معتقدیم همه فرم ها و اوراق دولتی باید حذف شود و خدمت رسانی به مردم آسان و سریع انجام شود.

**وضعیت مشاورین املاک رسیدگی شده و ساختار حقوقی پیدا کند
به گزارش تفسیری ایرنا رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور خدمت ارایه شده در مراکز مشاوره املاک را حقوقی دانست و افزود: این مراکز در حال حاضر به عنوان یک واحد صنفی و زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشند اماعملکرد آنها مشکلات بسیاری را برای سیستم قضایی و ثبتی ایجاد کرده است.
وی از کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس شورای اسلامی خواست ساختار این مراکز اصلاح شده و ازحالت صنفی نیز خارج شود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.