کارشناس آمریکایی: سفارتخانه‌های واشنگتن محل جاسوسی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

کارشناس آمریکایی تاکیدکرد: سفارتخانه های آمریکا، محل جاسوسی و عملیات اطلاعاتی است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی  پرس تی وی، آیومی آزیکیوی سردبیر نشریه پان آفریکن در دیترویت در گفتگو با این شبکه گفت:« اطلاعات تازهی درباره ماهیت واقعی کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی انتشار یافته است که در ماه سپتامبر هدف حمله قرار گرفت و به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی منجر شد.
وی افزود: براساس اطلاعات تازه، آمریکا از این مکان به عنوان کانونی برای فعالیت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) استفاده نمود. از این مرکز برای هدایت و سازماندهی حملات آمریکا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نیز بهره گرفته می شد.
این کارشناس آمریکایی تصریح نمود:  البته با توجه به ماهیت اقدامات آمریکا در لیبی و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در این کشور، این امر کاملا طبیعی به نظر می رسد. سیا در لیبی پایگاههایی برای فعالیت داشته است. کاملا روشن است که کنسولگری ها و سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف، پوششی برای عملیات اطلاعاتی و فعالیت ماموران سازمان سیا در این کشورها است.
آیومی آزیکیوی  گفت: سابقه عملکرد آمریکا در آمریکای لاتین و آفریقا و منطقه خاورمیانه موید همین رویکرد مدنظر واشنگتن و سیا درباره مراکز دیپلماتیک خود در کشورهای دیگر است.»
آزیکیوی در ادامه افزود:« سفارت آمریکا در تهران در سی و اندی سال پیش نیز همین کارهای اطلاعاتی و جاسوسی را انجام می داد. این رویه ، سیاست همیشگی آمریکا درباره سفارتخانه هایش بوده است.
وی ادامه داد: حمله دانشجویان ایرانی به سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ پاسخی به این رویکرد آمریکا بود. دانشجویان ایران خواستار آن بودند که شاه به ایران بازگردانده شود و حاویی های بلوکه شده ایران در آمریکا آزاد شود. اما آمریکا این کار را انجام نداد همانطور که حاضر نشده است حاویی های بلوکه شده لیبی را به این کشور بازگرداند.
سردبیر نشریه پان آفریکن گفت: آمریکا از طریق سفارتخانه و کنسولگری اش در لیبی تلاش می نماید برنامه های خودش را اجرا کند. اوضاع شهر بنی ولید لیبی گویای تلاشها برای ایجاد بی ثباتی در لیبی است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.