کارشناس صنعت خودرو: راه خودروسازی ایران از ابتدا بی راهه بود

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

کارشناس صنعت خودرو: راه خودروسازی ایران از ابتدا بی راهه بود

کارشناس صنعت خودرو:
راه خودروسازی ایران از ابتدا بی راهه بود

ممتازنیوز: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: رفتن رنو از ایران مشکلاتی را در خط تولید تندر۹۰ ایجاد خواهد کرد.

علی جزایری در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تندر ۹۰ تحت لیسانس شرکت رنو تولید می شود و با توجه به اینکه برخی از قطعات این خودرو از طریق واردات تأمین می شود، رفتن شرکت رنو از ایران باعث بروز مشکلاتی در تولید این خودرو خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که از ابتدای تولید تندر وجود داشت، تصریح کرد: هم اکنون با رفتن شرکت رنو خط تولید تندر ۹۰ دچار رکود می شود و این امکان وجود دارد که خودروسازان بتوانند قطعات این خودرو را از طریق شرکت های خارجی تأمین کنند.
این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: پروژه تندر از ابتدا نیز طرح موفقی نبود و محصولات شرکت رنو نتوانستند مانند محصولات پژو که رقیب اصلی این شرکت در ایران است بازار را به انحصار خود درآورند.
وی تأکید کرد: رفتار نادرست مسئولین در تعاملات خارجی موجب شد تا قرارداد منعقد شده با رنو چندان مناسب نباشد و موفقیت چشمگیری نصیب محصولات این شرکت در ایران نشود.
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی رفتار مناسب مسئولین در رابطه با شرکت رنو می توانست این شرکت را تبدیل به رقیب اصلی پژو در ایران کند.
جزایری در پایان با اشاره به اینکه راه خودروسازی از ابتدا درست نبود، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ایران پس از ۵۰ سال فعالیت توانایی طراحی و ساخت خودرو ندارد که تنها دلیل این امر عملکرد ضعیف مسئولین این صنعت است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.