کارشکنی آمریکا وغرب برای حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲

۰۵خردادماه،

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست‌خارجی با اشاره به مخالفت فرانسه با حضور ایران در کنفرانس صلح سوریه گفت: آمریکا، غرب و مرتجعین منطقه سعی در خنثی‌کردن نقش کلیدی ایران در حل بحران سوریه دارند.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به مخالفت فرانسه با حضور ایران در کنفرانس صلح سوربه اظهار کرد: سبب مخالفت فرانسه و آمریکا به این دلیل است که جمهوری اسلامی ایران در پی اجرایی کردن راهبردی است که به سبب آن مردم در انتخابات آینده سوریه مشارکت مستقلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: موضوع بحران سوریه باید بر اساس طرح ۶ ماده ای جمهوری اسلامی ایران حل و فصل شود چرا که این طرح  یکی از طرح های بسیار موفقی بوده که مورد قبول گروه‌های مخالف دولت سوریه و دولت بشار اسد قرار گرفته است.

هانی زاده افزود: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا در جریان کنفرانس ژنو ۲ دوستان سوریه را دور کنند لذا با حضور ایران در نشست کنفرانس ژنو مخالفت می‌کنند.

ویی در ادامه با اشاره تمایل روس ها برای حضور در این کنفرانس تصریح کرد:آمریکا و فرانسه می‌دانند که طرح پیشنهادی ایران مورد قبول واقع می شود و به همین دلیل سعی بر آن دارند تا بر اساس افکار خودشان این بحران را حل کنند،که در این راه کشورهایی مانند عربستان، ترکیه و قطر از جمله بازیگران منطقه ای می باشند که غرب را در این راه همراهی می کنند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ دراستانبول اظهار داشت: به نظر می‌رسد که آمریکا‌ و غرب و نمایندگان آنها در گروه ۱+۵ مایل نیستند که وارد جزئیات شوند و مسئله هسته ای ایران را حل  و فصل کنند. همچنین ۱+۵ مایل است تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مذاکرات به نتیجه شفاف و مشخصی نرسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.