کارنامه فرهنگی بسیاری از اساتید کمرنگ و غیرقابل قبول است

۰۲خردادماه،

University_of_Lorestan.jpg

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، کارنامه فرهنگی بسیاری از اساتید را کم‎رنگ و غیر قابل قبول عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایی در آیین بزرگداشت روز معلم و استاد در جمع اساتید دانشگاه لرستان، ضمن ارائه یک بسته‎ آسیب شناسانه و پنج محوری برای اساتید حاضر در جلسه، از رکود فعالیت‎های فرهنگی بعضی از اساتید انتقاد کرد و ادامه داد: انتظارمان از اساتید فرهیخته و دانشور دانشگاه لرستان، آنست که در سال ۹۲ نسبت به برپایی کرسی‎ها نظریه‎پردازی اقدام کنند.

وی با اشاره به بعضی از آسیب‎های حوزه­ اساتید از جهان‎نگری به عنوان یکی از آنها یاد کرد و گفت: بعضی از معلمان دانشگاه گمان می‎کنند، چون رشته تحصیلی آنها علوم تجربی است، دیگر نباید به مقوله امر به معروف و نهی ازمنکر وارد شوند، در حالی که طبق فرموده مفسر ارجمند قرآن، آیت‎الله جوادی آملی فرق استاد حوزه و دانشگاه و به تعبیر حقیر، استاد تفسیر و فیزیک آنست و آن استادی که بین کار خود و حوزه معارف دینی مرزبندی می‎کند، سخت در اشتباه است.

وی سپس به ارائه دومین تهدید در حوزه اساتید پرداخت و گفت: بعضی از اساتید (اعم از معارف، علوم فنی، پایه و …) حرف‎های خوبی دارند، اما خوب حرف نمی‎زنند، شیوه جذاب بیان مطلب خود هنری است که اساتید موفق بدان آراسته‎اند.

خدایی، نبود مهارت مدیریت کلاس در بعضی اساتید را سومین آسیب دانست و اضافه کرد: به عنوان مثال استادی که در همان ابتدای اولین جلسه ترم آغاز به شوخی و مزاح می‎کند، در ادامه ترم نمی‎تواند دانشجویان خود را وادار به قبول قوانین نظام بخش کلاس کند.

وی همچنین افراط و تفریط در فضای حاشیه‎ای کلاس را ناشی از عدم توانمندی استاد در مدیریت کلاس دانست و در چهارمین آسیب‎شناسی در مورد اساتید، افزود: متاسفانه بعضی از اساتید علی‎رغم حقوق و مزایای کافی، تحرک لازم در حوزه فرهنگی را ندارند.

وی ضمن ارائه آماری از برگزاری جلسات کمیسیون ارتقاء فرهنگی اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان به هفت جلسه و خروجی ۲۱ پرونده اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون بند وتویی آیین‎نامه ارتقاء فرهنگی را علیه هیچ استادی به کار نبسته‎ایم، اما کارنامه بسیار از اساتید در زمینه­ کرسی‎های آزاداندیشی، هم‎اندیشی اساتید و حضور در محافل دینی کم‎رنگ و غیرقابل قبول است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان به عدم رعایت مدیریت زمان و نظم در رفتار بعضی از اساتید در طول ترم پرداخت و ارائه الگوی نظم و انضباط در رفتار اساتید را از مولفه‎های شاگردپروری برشمرد و ازاینکه بعضی از اساتید، در طول ترم مدیریت زمان و بهره‎وری از وقت را رعایت نمی‎کنند، گلایه کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.