کامپیوتر کوچک اینتل را بشناسید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت اینتل از پروژه تحقیقاتی تازهی خبر داده است طی آن دستگاهی به اندازه یک کارت حافظه SD ساخته می‌شود تا در گوشی‌های معمولی مورد استفاده قرار گیرد.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "برایان کرزانیچ"(Brian Krzanich) مدیرعامل شرکت اینتل طی سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی CES 2014 گفت: «چگونه می‌توانیم همه ابزارهایی که اطرافمان وجود دارد را هوشمند کنیم؟».
او همزمان که این سوال را مطرح کرد، ابزاری با نام Intel Edison در دست داشت و توضیح داد که این فناوری جامع‌ترین پاسخ به سوال یاد شده است.
 
به گفته کرزانیچ، این رایانه کوچک که در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان معرفی شد، یک رایانه شخصی در سطح Pentium محسوب می‌شود که به اندازه کارت حافظه SD ساخته شده است.
 
این رایانه مبتنی بر فناوری Intel Quark ساخته شده و قادر است از انواع سیستم‌های عامل موجود پشتیبانی کند. برای این رایانه کوچک سیستم داخلی پشتیبان از شبکه‌های بی‌سیم و قابلیت‌های کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده است و هر کاربر می‌تواند از آن به عنوان یک دستگاه متصل به اینترنت استفاده کند.
 
 
اگرچه دستگاه Edison به اندازه کوچک ساخته شده است، اما برای طراحی و تولید آن گروه‌های فراوانی حضور داشتند. "رندی وانگ"( Randy Wang) مدیر آزمایشگاه اینتل در کشور چین مدیریت این گروه‌ها را برعهده داشته است.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.