کانسپت S500 مرسدس‌بنز با راننده هوشمند

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

مرسدس‌بنز کلاس S همیشه پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های این کمپانی را در خود گردآوری کرده و در طول سال‌ها جایگاه برترین سوپرلوکس مدرن را حفظ نموده است. پس از معرفی نمونه اولیه خودروی بدون‌راننده گوگل، رانندگی خودکار اتومبیل‌ها شاید تبدیل به یکی از چالش‌های تازه صنعت اتومبیل شود. بنابراین، مرسدس‌بنز نیز از تکنولوژی رانندگی خودکار در کانسپت S 500 اینتلیجنت درایو استفاده کرده است. این مدل، یک نمونه اولیه پیچیده از یک خودروی بدون‌راننده است که قادر است در تمام شرایط مسیر خود را در جاده‌ها پیدا کند.

Mercedes-Benz S500 Intelligent Drive Prototype
این خودرو همچنین سال قبل توانست رکورد طول مسافت رانندگی خودکار را بشکند و این کار را بین مانهایم و فورتسهایم در آلمان در مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) انجام داد؛ به اندازه همان مسافتی که خانم برتا بنز در سال ۱۸۸۸ اولین مسافت طولانی را با یک اتومبیل پیمود.

Mercedes-Benz S500 Intelligent Drive Prototype

Mercedes-Benz S500 Intelligent Drive Prototype

اکنون مرسدس‌بنز تصاویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد چالش‌های پیش رو در جاده و سیستم، چگونه برای S 500 اینتلیجنت درایو این امکان را به‌وجود می‌آورد که بدون دخالت راننده، مسافت‌های طولانی را طی کند.

زمینه اتومبیل‌های خودکار ممکن است برای بسیاری از علاقه‌مندان چندان خوشایند نباشد؛‌ ولی این موضع در حال تبدیل شدن به یکی از واقعیت‌های جهان خودرو است. آنچه اهمیت دارد این که چقدر صنعت خودرو و به‌خصوص مشتریان از حضور این قبیل خودروها تأثیر خواهند پذیرفت. البته شاید هیچ‌وقت مجبور به کنار گذاشتن رانندگی نباشیم. [دانلود ویدئو]

۱۰

خرداد


Mercedes-Benz S500 Intelligent Drive Prototype


مسعود انیس حسینی، مترجم خبرها و مطالب در پایگاه اینترنتی پدال


مرسدس بنز تکنولوژی مرسدس S-class ویدئو کلیپ


فیسبوک


۱ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.