کاپیتان های ۱۵ کشتی های خارجی در بندرعباس از ایران هدیه گرفتند

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در این مراسم که جمعه شب با حضور رییس اداره حفاظت و ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از کارکنان روابط عمومی برگزار شد،بسته هایی شامل هدایایی فرهنگی ،صنایع دستی و خشکبار ایرانی به کاپیتان های کشتی های خارجی اهدا گردید.

هیات ایرانی با حضور در پل فرماندهی کشتی هایی با پرچم انگلیس،تایوان،پاناما،کره جنوبی،هنگ کنگ ،بنگلادش،وینسنت،مالتا،لیبریا و ترکیه،ضمن تبریک هفته جهانی دریانوردی به کاپیتان های کشورهای یاد شده،از آنان برای حضور در مراسم ویژه و ضیافت شام شنبه شب اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به مناسبت روز جهانی دریانوردی دعوت رسمی به عمل آوردند.

اقدام ابتکاری ایران برای کاپیتان های خارجی جالب و غافلگیرکننده بود و برخی آنان اظهار داشتند: با وجود حضور در بنادر بزرگ دنیا در روز جهانی دریانوردی در سال های قبل،برای اولین بار است که یک کشور میزبان،این روز را به آنان تبریک می گوید.

رییس اداره حفاظت و ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان درین باره گفت:مسئولان مجتمع بندری شهیدرجایی چندین سال است که این برنامه را اجرا کرده و به این ترتیب پیام مهمان نوازی ایرانیان را به سایر کشورها منتقل می کنند.

مهدی نوفرستی در حاشیه مراسم یاد شده در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:اهدای هدیه و تبریک روز جهانی دریانوردی موجب تقویت ارتباط و تعامل کشتی های خارجی با مجموعه بنادر و دریانوردی شده و فضای همکاری دوجانبه را تلطیف کرده است.

وی ادامه داد:در ایران نیز امسال برای این روز شعار ˈ دریانوردی جهان، پس از صد سال – ایران، حال و آینده ˈ انتخاب شده است.

به گفته این مسئول هدف از انتخاب شعار امسال جلب توجه جامعه به تلاش های قابل ملاحظه‌ای است که بخش های مختلف صنعت حمل و نقل دریایی برای توجه به ایمنی و کوشش برای رعایت آن انجام می دهند.ک/۳

۷۱۹۲/۶۶۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.