کدخدایی اعلام کرد: توضیحات آیت‌الله جنتی دربارهٔ نظارت مجلس بر انتخابات شوراها‌

۳۰اردیبهشت،

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم در مورد زمان و نحوه اعلام نهایی اسامی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بر اساس قانون ما اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان را به وزارت کشور اعلام می‌کنیم و وزارت کشور اسامی را به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: براساس ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور در مدت دو روز می‌تواند اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده را به صورت رسمی اعلام کند.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: ما اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده را در روز سه‌شنبه جاری اعلام می‌کنیم که مهلت قانونی ما همین است.

کدخدایی در بخش دیگری از سخنانش به صحبت‌های آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه این هفته تهران در خصوص نظارت بر انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: عبارتی از ایشان نقل شد که “‌نظارت بر انتخابات شوراها در حد صفر است”، ایشان به من گفت ‌مقصودشان این نبوده است که نظارتی وجود ندارد، بلکه با توجه به تعداد بسیار ثبت‌نام‌کنندگان در این انتخابات‌ و گستردگی کار، امکان نظارت به نحو مطلوب نیست، و‌گرنه مجلس وظایفش را انجام داده و ما هم کم و بیش در جریان هستیم و اقدامات خوبی هم انجام شده که در حیطه وظیفه قانونی‌شان است.
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.