کره بازهم ترمز فوتبال ایران را کشید

۲۱ آبان ،

تیم فوتبال جوانان کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال قهرمانی آسیا با شکست برابر کره‌جنوبی، ضمن حذف از گردونه مسابقات، حسرت جوانان ایران برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی جوانان را ۱۴ ساله کرد.

به گزارش تفسیری مشرق به نقل از مهر، دومین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسیا از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز یکشنبه بین تیم‌های جوانان ایران و کره‌جنوبی برگزار شد که تیم جوانان ایران با شکست ۴ بر یک برابر کره‌ از گردونه مسابقات کنار رفت.

در این بازی که با قضاوت “مینورو توجو” از ژاپن در ورزشگاه امارات برگزار شد، چانگ‌جین(۲)، لی کوانگ‌هون(۴۹)، سئونگ جون(۸۱) و چانگ‌هون(۵+۹۰) برای کره‌جنوبی گل زدند و علیرضا جهانبخش(۲۹) تک گل ایران را به ثمر رساند.

اکبر محمدی پس از ناکامی با تیم نوجوانان، این بار با تیم جوانان هم ناکام ماند!

جوانان ایران که به عنوان بهترین تیم مرحله مقدماتی به این مرحله از مسابقات راه یافته بود، در نیمه اول عملکرد خوبی داشتند اما در نیمه دوم این کره‌ای‌ها بودند که در اکثر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشتند، هرچند شاگردان اکبر محمدی فرصت‌هایی را هم برای گلزنی داشتند اما آنها را از دست دادند.

کره‌جنوبی با این پیروزی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ترکیه را کسب کرد و روز چهارشنبه در دیدار نیمه‌نهایی این مسابقات به مصاف ازبکستان می‌رود.

تیم جوانان ایران بیش از این در سال ۱۹۷۶ به عنوان قهرمانی این مسابقات به همراه کره‌جنوبی دست یافت و در سال ۲۰۰۰ هم با کسب عنوان چهارم آسیا، جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده بود.

مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۲ امارات و انتخابی جام جهانی جوانان ۲۰۲۴ ترکیه امروز با برگزاری دو دیدار زیر به پایان می‌رسد:
استرالیا – اردن، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه الفجیره
ژاپن – عراق، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه امارات

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.