کرونا دست از سر عیاری و سریالش برنمی دارد!

با ابتلای کیانوش عیاری به کرونا، حالا چهره شناخته شده دیگری از عالم تصویر پایش به بیمارستان باز شده و نزدیکان و علاقمندان به آثارش را نگران کرده است.
عیاری این روزها مشغول انجام مراحل فنی سریالش بود که خبر درگیری اش با بیماری منتشر شد؛ البته در یک سال اخیر هم مانند بسیاری از پروژه ها، سریالش از آفت کرونا در امان نبود و در مقاطعی این بیماری، حتی مانع از ادامه تصویربرداری شده بود. حالا هم که ضبط به پایان رسیده، در آخرین مراحل فنی، این بار، خودِ این کارگردان باسابقه، درگیر کرونا و راهی بیمارستان شده است.

به گزارش ممتازنیوز، سریال‌های کیانوش عیاری مانند فیلم‌هایش اندک اما به‌یادماندنی هستند. او که این روزها تدوین نهایی سریالی به نام «۷۸ متر» را برای شبکه اول به پایان رسانده و مجموعه اش در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی بود، به کرونا مبتلا و راهی بیمارستان شد تا عملا باز هم مراحل آماده سازی سریالش به تعویق بیفتد.

ساخت سریال «۸۷ متر» تابستان ۹۶ آغاز و از همان ابتدا با فراز و نشیب های بسیاری برای عیاری و گروهش همراه بود. شرایط دشوار مالی تلویزیون چند باری منجر به توقف این سریال شد و در نهایت هم کرونا بر این دشواری افزود تا سال گذشته خبرهایی مبنی بر وقفه در ساخت، به دلیل شرایط دشوار کرونا به گوش برسد.

با این همه سرانجام دی ماه ۹۹ ـ پس از گذشت حدود سه سال از کلید خوردن ـ خبر پایان تصویربرداری سریال کیانوش عیاری منتشر شد اما در مراحل پایانی، کرونا این کارگردان را راهی بیمارستان کرد تا بازهم کار ناتمام بماند.

عیاری که ساخت سریال های «روزگار قریب» و «هزاران چشم» را در کارنامه دارد، سال ۹۸ در گفت وگویی با ایسنا از واقعیت ساخت سریال «۸۷ متر» برای تلویزیون پرده برداشت.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فراز و نشیب‌های ساخت و توقف‌هایی که پیش آمد، هیچگاه او را از ادامه ساخت «۸۷ متر» منصرف نکرد؟ تاکید کرده بود که به‌رغم ساخت «۸۷ متر» در شرایط دشوار مالی تلویزیون که چند باری هم منجر به توقف سریالش شد، از تصمیم‌گیری درخصوص ساخت این سریال پشیمان نیست و این تجربه برایش دلنشین و لذت‌بخش است.

او همچنین توضیح داد بود که داستان این سریال را ۱۰ سال پیش نوشته، تصویب هم شده بود و مبلغی هم پول در آن سال‌ها گرفته بود؛ بنابراین امکان رها کردن آن نبود.

عیاری یادآور شده بود: «مدیر وقت سیمافیلم‌ (حسن اسلامی‌مهر) نسبت به من لطف داشتند و این لطف صادقانه بود. ایشان با توجه به مشکلات خانوادگی که برایم پیش آمده بود، به من گفتند که درخصوص ساخت این سریال عجله‌ای نداشته باشم؛ حتی اگر چند سال هم طول بکشد که متاسفانه چنین هم شد و من ناچار بودم سریال را بسازم. یا باید بدهی‌ام را با تلویزیون تسویه می‌کردم یا باید کار را می‌ساختم. خب امکان پرداخت بدهی سنگین نبود، ناچارا در سال ۹۵ به این نتیجه رسیدیم که کار را شروع کردیم و پشیمان هم نیستم.»

کیانوش عیاری در پشت صحنه سریال ۸۷ متر

با این همه در شرایطی که پیش بینی می شد سریال کیانوش عیاری پس از چهار سال از آغاز ساخت، سرانجام به آنتن تلویزیون راه پیدا کند، اعلام خبر درگیری این هنرمند با ویروس کرونا، بار دیگر روند آماده سازی و پخش سریال «۸۷ متر» را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، در خلاصه داستان سریال «۸۷ متر» آمده است: علیرضا پوردّوّرانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردّوّرانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل‌شان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردّوّرانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.

مجموعه تلویزیونی«۸۷  متر» به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما بوده که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید می شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.