کشف ۲۵ تن میلگرد سرقتی در گاوداری/ متهمان مامور نما بودند

به گزارش خبرنگار مهر، دهم تیرماه امسال راننده یک دستگاه کامیون با مراجعه به کلانتری ۱۷۰ کهریزک به مأموران گفت: شب گذشته در حین انتقال ۲۵ تن میلگرد ، مورد آدم ربایی و سرقت محموله کامیون قرار گرفتم و سارقان پس از سرقت محموله میلگرد مرا در حالیکه با دست و پای بسته شده در کف کامیون قرار گرفته بودم رها کرده و از محل متواری شدند .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور رئیس شعبه ۱۰۲ مجتمع قضایی کهریزک ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . با ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی ، راننده کامیون در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : ساعت ۱۲ شب نهم تیرماه با یک دستگاه تریلی ولوو حامل ۲۵ تن ملیگرد ، به سمت تهران در حرکت بودم که در گردنه ی حسن آباد یکدستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نوک مدادی با ۳ سرنشین که دارای تابلو ایست و چراغ گردان کوچک بودند و یکی از آنها نیز لباس نظامی به تن داشت ، جلو مرا گرفت.

یکی از سرنشینان خودرو ابتدا شروع به بررسی مدارک خودرو کرد که ناگهان اقدام به زدن افشانه به صورتم کرد و به کمک دیگر سرنشینان خودرو پژو ۴۰۵ دست و پاهایم را بسته و در داخل کامیون خوابانده و به مکانی نامشخص برده ، پس از تخلیه محموله میلگرد مرا با کامیون به ابتدای خیابان درختی آورده و با خودرو رها کردند . پس از گذشت چند ساعت توانستم تا با کمک چند کارگر رهگذر که متوجه کمک خواستن من شده بودند دست و پایم را باز کرده و بلافاصله به کلانتری مراجعه کنم.

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، با تحقیقات انجام شده از راننده ی کامیون اطلاعات جدیدی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که زمینه شناسایی محل نگهداری محموله سرقت شده و و دستگیری یکی از سارقان را ایجاد کرد .

راننده ی کامیون در اظهارات بعدی خود به کارآگاهان گفت : زمانیکه سارقان دست و پای مرا بسته و در داخل کامیون قرار داده بودند ، در زمان انتقال محموله میلگرد به محل تخلیه آن در یک لحظه کوتاه توانستم نوشته ی روی یکی از تابلوهای نصب شده در کنار جاده را که بر روی آن نام شهرک واوان نوشته بود بخوانم و بعدا از آن دیگر موفق به دیدن هیچ چیزی نشدم تا اینکه از دست سارقان نجات پیدا کردم.

راننده کامیون در اظهارات دیگری به کارآگاهان گفت : زمانیکه به محل تخلیه محموله کامیون رسیده بودیم ، به هیچ عنوان نتوانستم هیچ چیزی را ببینم و یا بشنوم ؛ تنها چیزی که در زمان تخلیه میلگردها توجه مرا به خود جلب کرد ، بویی بود که معمولا در محل دام و طیور ایجاد می شود.

با توجه به اظهارات جدید راننده کامیون ، کارآگاهان پایگاه نهم بررسی فرضیه “انتقال محموله سرقت شده به یکی از دامداری های منطقه واوان و یا مناطق اطراف را در دستور کار خود قرار داده و در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان سرقت محموله میلگرد ، موفق به شناسایی محل تخلیه محموله کامیون در یکی از دامداری های منطقه واوان ، واقع در جاده قدیم قم ـ کمال آباد شدند.
بلافاصله با شناسایی دامداری مورد نظر ، این محل به محاصره در آمد و کارآگاهان ضمن توقیف محموله سرقت شده موفق به دستگیری یکی از متهمان به هویت “رضا ۲۸ ساله شدند.

با دستگیری و انتقال رضا به پایگاه نهم ، بلافاصله وی به عنوان یکی از سرنشینان خودرو پژو ۴۰۵ در زمان سرقت مورد شناسایی قرار گرفت ؛ متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت ، در اعترافت خود به کارآگاهان گفت : پس از سرقت محموله و به پیشنهاد علی . ک که به عنوان نگهبان در دامداری کار می کند محموله میلگرد را به دامداری آورده و قرار شد تا در کمتر از ۴۸ ساعت نسبت به فروش آن و انتقال به محل دیگر اقدام کنیم که محل تخلیه محموله شناسایی و من نیز که مسئولیت مراقبت از محموله را داشتم دستگیر شدم .

با توجه به تحقیقات انجام شده از متهم و اعترافات صریح وی در خصوص معرفی دو همدست خود به اسامی “عباس ۲۸ ساله و “علی ۲۴ ساله ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دامداری متعلق به پزشکی است که در خارج از کشور اقامت داشته و به ندرت و برای سرکشی به دامداری مراجعه می کند و “علی نیز پس از چندین سال کار به عنوان نگهبان در دامداری از این موضوع اطلاع کامل داشته و با طرح و نقشه قبلی اقدام به طرح پیشنهاد سرقت محموله آهن میلگرد و انتقال آن به دامداری ، به دو نفر از دوستان خود کرده است.
 

کارآگاهان پایگاه نهم در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به شناسایی دقیق دو متهم دیگر پرونده ، بلافاصله تصاویر این دو نفر را نیز از سیستم جامع پلیس استخراج و راننده کامیون بلافاصله پس از مشاهده تصاویر علی و عباس ، هر دو را به عنوان سارقان محموله معرفی و در زمان شناسایی تصاویر متهمان ، علی را به عنوان فردی که در زمان سرقت لباس نظامی به تن داشته و اقدام به پاشیدن افشانه به صورتش کرده، مورد شناسایی قرار داد.

با شناسایی هویت دقیق دیگر متهمان پرونده و انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان پس از شناسایی مخفیگاه عباس و علی را اول مرداد ماه در دو عملیات جداگانه ی همزمان هر دو متهم را دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی انتقال دادند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه خودرو ۴۰۵ نوک مدادی ، تابلوی ایست پلیس ، لباس نظامی ، افشانه کشف شد .

سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به این موضوع که تحقیقات در خصوص این پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد ، گفت: با دستگیری متهمان و اعترافات صریح آنها در خصوص سرقت های تحت پوشش مأمور و احتمال ارتکاب دیگر جرایم ، شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

وی ادامه داد:از مالباختگان که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نوک مدادی و عمدتا در مناطق جنوب شهر تهران ، بویژه در ساعات بامداد مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.