کشف ۶۸ هزار لیتر مشروبات الکلی از صنوف/ شناسایی دلالان بازار ارز

به گزارش خبرنگار مهر، درهفته نیروی انتظامی فرمانده این نیرو با اعلام اینکه پلیس کودک راه اندازی می شود گفت: براساس پروتکلهای بین المللی و درخواستها پلیس کودک راه اندازی می شود. سازو کارهای این پلیس در حال شکل گیری است و پس از تعیین جایگاه، نیروهای مخصوصا جذب می شوند.

البته سردار اسماعیل احمدی مقدم در مورد وقوع فساد و جرایم فساد اخلاقی نیز گفت: فساد و اشاعه ان در کشورکاهش یافته وباندهای سازمان یافته از سوی پلیس کنترل شدند. امروزاکس پارتی، مشروبات الکلی، پارتی های سازمان یافته و برخی ناهنجاریها کاهش یافته است.

انهدام ۱۶۰ باند تبهکار در تهران

سردار ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت از انهدام ۱۶۰ باند تبهکار خبر داد و گفت: این باندها در ۱۲ موضوع از جمله زورگیری، سرقت به عنف، تجاوز و سرقت مسلحانه شناسایی و در نیمه نخست امسال متلاشی شدند.

به گفته وی در این مدت ۶ مورد سرقت مسلحانه و ۳ مورد گروگانگیری رخ داد که خوشبختانه همه آنها با تلاش ماموران کشف شد. در پایتخت جرایمی مانند سرقت به عنف،اخاذی در لباس ماموران و کیف قاپی نیز رخ می داد که خوشبختانه در این مدت کاهش چشمگیری یافته است.

شناسایی دلالان بازار ارز

در این هفته سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی که به میان خبرنگاران آمده بود از شناسایی دلالان بازار ارز خبر داد و با بیان این موضوع گفت: کمیته ویژه ای تشکیل شده است تا درخصوص مسائل ارزی تصمیم گیری شود. قرار است اطلاع رسانی ها به صورت یکجا در این کمیته صورت گیرد تا از ایجاد التهاب در بازار جلوگیری شود. البته پلیس دلالان بازار ارز را شناسایی کرده است.

به گزارش مهر، تاکنون هیچ حکمی در خصوص دستگیری دلالان برای پلیس صادر نشده است.

صدور یک میلیون و ۴۰۰ هزار گذرنامه در ۶ ماه

سردار محمود صادقی رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت در مورد روند صدور گذرنامه در کشور گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار گواهینامه الکترونیک صادر شد. در حالی که از اسفند ۸۹ تاکنون ۵ میلیون گذرنامه الکترونیک صادر شده است. برنامه بعدی پلیس صدور گذرنامه های بیومتریک است.

وی با اشاره به اینکه دو باند جعل ویزا و مهر دولتی کشف و منهدم شده است، از دستگیری ۵ متهم خبر داد.

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت در مورد ورود ایرانیان فاقد گذرنامه به کشور گفت:افراد با داشتن یک کارت شناسایی که نشان دهنده هویت ایرانی آنها است می توانند وارد کشور شوند. البته افرادی که گذرنامه خود را گم کرده اند با داشتن برگه تردد که از سوی کنسولگری های کشورمان صادر می شود می توانند وارد کشور شوند.

کشف ۶۸ هزار لیتر مشروبات الکلی از صنوف

سرهنگ خلیل هلالی رئیس پلیس اماکن عمومی در مورد کشفیات این پلیس از صنوف و بازرسی از آنها گفت: در نیمه نخست امسال ۶۰۰ هزار تصویر مبتذل و ۳۵ هزار سی دی غیرمجاز شناسایی و کشف شد. همچنین ۶۸ هزار لیتر مشروبات الکلی از صنوف کشف شد که این میزان نسبت به قبل ۲۲ درصد کاهش یافته است.

در ۶ ماهه نخست سال نیز ۹۰ هزار و ۳۱۳ واحد صنفی اخطاریه پلمپ دریافت کردند که در پی آن ۳۳ هزار و ۳۷ واحد صنفی متخلف پلمپ شد.

نگهداری ارز در خانه خطرناک است

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در خصوص معضلات ارزی در هفته جاری گفت: پلیس دلالان را شناسایی کرده است و در صورت تصمیم در کمیته مشترک با آنها برخورد می کنیم.

وی با اعلام اینکه میزان نگهداری ارز و طلا در خانه ها افزایش یافته است، توضیح داد: این اقدام می تواند منجر به افزایش سرقت و جرایم شود. مردم می توانند پولها را در اخیار دولت قرار دهند تا در راه سرمایه گذاری ملی حرکت کرده و سود دریافت کنند.
مردم به سمت تبدیل پول به سکه و ارز نروند که این اقدام باعث ایجاد التهاب در بازارمی شود.

پاکسازی ۸ هزار نقطه آلوده به مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام پاکسازی نقاط آلوده در کشور گفت: ماموران این پلیس موفق شدند ۸ هزار از ۱۰ هزار نقطه آلوده را شناسایی و پاکسازی کنند. در این عملیات ها ۳۰ هزار معتاد نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار مویدی در باره مواد مخدر صنعتی نیز گفت: امروز مواد مخدر صنعتی در کشور کنترل شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.