کلاهبرداری با دسته‌چک مرده

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی و دستگیری متهمی که با سوءاستفاده و جعل مدارک فردی که سال‌ها قبل فوت کرده و با تهیه دسته چک به نام این فرد، کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ گل‌صباحی در این باره گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر این‌که فردی با استفاده از دسته چک یک مرده اقدام به کلاهبرداری می‌کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی گفت: با تحقیقات تکمیلی مشخص شد فرد مورد نظر با جعل و سوءاستفاده از مدارک هویتی فردی به نام علیرضا که چند سال قبل فوت کرده بود، دسته چک دریافت کرده است.

گل‌صباحی با اشاره به این‌که شناسنامه فرد فوت شده پس از مرگ وی باطل نشده بود، افزود: ماموران بررسی پرونده نامبرده دریافتند شناسنامه فرد فوت شده قبل از ارائه به بانک ماهرانه دستکاری شده سپس کپی آن در اختیار بانک قرار گرفته و فرد جاعل از این طریق موفق شده دسته چک دریافت کند.

سرهنگ گل‌صباحی افزود: ماموران با کارهای اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی در ‌‌نهایت مخفیگاه متهم مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

متهم در اعتراف به نحوه و شیوه کلاهبرداری‌ها گفت: با جعل مدارک فرد متوفی و چسباندن عکس خود روی شناسنامه وی دسته‌چک گرفتم، سپس برای جلب اعتماد فروشندگان کالا در بازار ابتدا چک‌های پنج میلیون و ده میلیون تومان می‌دادم و قصد داشتم برگ‌های پایانی دسته‌چک را با مبالغ میلیاردی به فروشندگان کالا ارائه کرده و از این طریق کلاهبرداری کنم که دستگیر شدم.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.