کلینتون: تا وقت تایید گزینه جانشین، وزیر امور خارجه آمریکا خواهم بود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

getty1-3.jpg

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار نمود که iبه باراک اوباما گفته است تا وقت تایید فرد جانشین وی iبه کار خود iبه عنوان وزیر امور خارجه ادامه خواهد داد اما تاکید نمود که چارچوب وقتی حضور وی در این سمت بدون پایان نخواهد بود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از روزنامه واشنگتن پست، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره iبه تمایلش iبه کناره‌گیری از پست وزیر امور خارجه حتی در صورت انتخاب مجدد اوباما تصریح نمود: چارچوب وقتی من همچنان همان چارچوب وقتی پیشی است.

وی افزود: تصمیم من این است که کمی پس از آغاز iبه کار دولت تازه اوباما از پست خود کناره‌گیری کنم اما هنوز نتوانستم با رئیس‌جمهور در این باره نشست داشته و صحبت کنم زیرا او همچنان برای پیروزی در انتخابات تلاش می‌کند که چندی بعد iبه پایان خواهد رسید و سپس ما درباره انتقال قدرت صحبت خواهیم نمود.

این اظهارات کلینتون در پاسخ iبه بعضی گزارش تفسیری‌های خبری بود مبنی بر اینکه وی در حال بررسی ادامه کار خود iبه عنوان وزیر امور خارجه برای مدت بیشتری iبه منظور تعامل با مسائل مربوط iبه حملات ۱۱ سپتامبر سال جاری iبه کنسولگری امریکا در شهر بنغازی لیبی است.

این گزارش تفسیری‌ها سبب گمانه‌زنی‌های شد در این رابطه که کلینتون ممکن است در صورت پیروزی اوباما تمایل iبه ادامه کار خود برای یک دوره دوم و یا مدت وقت بیشتری باشد.

کلینتون بارها تصریح نموده که تنها یک دوره وزیر امور خارجه آمریکا خواهد بود. در عین حال جی کارنی‌، مشاور مطبوعاتی کاخ سفید در اظهاراتی این مساله را رد نکرد و گفت که اوباما همچنان ممکن است با امکان حضور کلینتون در مقام وزارت امور خارجه روبرو باشد.

جی کارنی در سخنانی iبه خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم شما شنیده‌اید که رئیس‌جمهور کاملا واضح گفته است که کلینتون در مقام وزارت امور خارجه کار خود را عالی انجام داده و اینکه چطور متمایل iبه باقی ماندن وی در این سمت است. من نمی‌توانم iبهتر از رئیس‌جمهور بگویم در حالی که شب پیش آشکارا از علاقه خود iبه ماندن کلینتون در دولت در صورتی که وی متقاعد شود، سخن گفت.

با وجود این کلینتون اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای گفت که بعید است متقاعد شود.

وی تاکید نمود: حقیقتا از ماندن در این سمت برای مدت طولانی‌تر استقبال نمی‌کنم اما از طرف دیگر می‌دانم باید نسبت iبه کارهایی که می‌بایست انجام شود، هوشیار باشم. من باید با رئیس‌جمهور صحبت کنم.

هیلاری کلینتون گفته است که در سال ۲۰۱۶ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخواهد بود اما گمانه‌زنی‌ها همچنان مطرح می باشند مبنی بر اینکه وی ممکن است متقاعد شود تا نظر خود را عوض کند.

در صورتی پیروزی اوباما بر رامنی در انتخابات ریاست جمهوری امسال، ادامه کار کلینتون در مقام وزارت امور خارجه در دولت تازه اوباما نیز غیرعادی نخواهد بود زیرا اعضای کابینه دولت آمریکا اغلب iبه کار خود ادامه می‌دهند تا وقتی که مجلس سنا جانشین آنها را تایید کند.

یکی از اشخاصی که iبه عنوان کاندیدای جانشینی هیلاری کلینتون در مقام وزارت امور خارجه مطرح شده سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل بوده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.