کمیته پیگیری گروگانها در سوریه و لیبی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صبح امروز در ساعت ۹ تشکیل و موضوع گروگانها در سوریه و لیبی را در دستور کار خود قرار داد و ضمن تحلیل وضع موجود گروگانها و بررسی اقدامات انجام شده، کمیسیون تصمیماتی را اتخاذ کرد.

نقوی حسینی سخنگوی امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: کمیسیون نباید ضرورت و اهمیت موضوع گروگانها به ویژه اهمیت جان و سلامتی گروگانها کمیته ای را تحت عنوان کمیته پیگیری آزادی گروگانها را تشکیل داد. ریاست کمیته مذکور به عهده آقای حقیقت پور گذاشته شد و آقایان دوات گری، آقای محمدی، جهانگیر زاده و کریمی قدوسی به عنوان اعضای کمیته انتخاب شدند. همچنین در این جلسه کمیسیون تصمیم گرفت با خانواده های گروگانها ملاقات کنند و گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های کمیسیون برای آزادی گروگانها به خانواده های آنها  ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در ادامه گفت: در این جلسه قرار بر این شد هیاتی از سوی کمیسیون به لیبی اعزام شود و موضوع گروگانها در لیبی را به طور جدی پیگیری کنند. تصمیم دیگر کمیسیون دعوت از خانواده های گروگانها جهت حضور در مجلس و کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی بود.

نقوی حسینی همچنین با اشاره به جدیت کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مبنی بر ورود به بحث گروگانها از بعد نظارتی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی از کلیه سازمانهای مردم نهاد انتظار دارد در عرصه گروگانها ورود پیدا کنند و به دفاع از حقوق بشر و دفاع از جان وسلامتی انسانهای بی گناهی که گروگان گرفته شده اند تلاش کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: موضوع دیگر کمیسیون بحث و بررسی آخرین تحولات مذکرات هسته ای، قطعنامه شورای حکام آژانس ومذاکرات اخیر جلیلی و اشتون بود. در این جلسه آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گزارشی از مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی با خانم اشتون درترکیه و عزم جدی و قاطع جمهوری اسلامی در دفاع از منافع ملی کشورمان در عرصه مذاکرات هسته ای ارائه کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.